ASALKAN BAHAGIA

5:42 am
Salam subuh . . .azan sedang berkumandang dari corong surau yg berhampiran taman di rumah dinda . So ,dinda dah kena bangun untuk meneruskan aktiviti harian sama macam orang lain . Cuma ada satu persoalan yg sering menjadi tanda tanya dibenak fikiran ini .


Kenapa ek , bila seseorang tu hilang , kita sibuk mencari kesana kemari , sedangkan bila dia dah muncul terpacak depan mata , kita abaikanya macamtu je . Apa motif kita cari dia selama ini ? Malah kita marah dia . Kita sakitkan hatinya . Kita buat dia menangis .

Adakah  pencarian itu saja-saja? Atau suka-suka? Atau juga kerana kita merajuk padanya kerana meninggalkan kita terlalu lama?

Pernah tak kita terfikir ,andainya selama pencarian itu , tetiba datang berita dia dah meninggalkan dunia ini . Meninggalkan kita dan semuanya , Apakah kita sanggup terima kenyataannya ? Atau apakah kita nak juga merajuk bagai ?

Tanyalah hati , kenapa aku macamni ? Wajarkah? Kalau semua itu untuk kebaikan , teruskanlah segalanya dengan tenang . Kadang kala menyakitkan hati orang lain tu  boleh  memberi kebahagiaan pada orang lain juga. So , please go on . . . .asal awak rasa bahagia .

Comments

anakjawe said…
npe ni?