Skip to main content

BIARLAH RAHSIA



Class cancel ! Ok . . .  cantik lah , masa untuk lepak depan lappy . Power off untuk handphone dan semua gadjet dan cuma on lappy . Orite ~

Awak . . . . Pernah tak ada orang cakap biar pecah diperut asalkan jangan pecah dimulut . Mesti pernah kan ? Haaa tulah yg dipanggil rahsia .

Kenapa perlu simpan rahsia ekk?

Pada dinda lah kan , bila satu-satu rahsia tu bukan lagi rahsia , pasti keadaan yg sebelumnya tenang-tenang aja akan jadi kalut . Tak selesa . Syak wasangka . Kan?

Yaa . . .orang tua suka simpan rahsia itu reality .sebabnya dia tak nak anak-anak dia resah gelisah bila kabar berita yg dia tahu tu bakal mengundangkan kerisauan anak-anaknya . Selagi boleh disimpan ,dipendam dalam-dalam maka akan diperam diam-diam dalam  hatinya .tulah orang tua .

Berlainan dgn orang muda . Kalau ada rahsia ,dia akan pilih orang paling rapat dengannya untuk  diceritakan berita tu . Rasa bersalah pada dia kalau disimpan lelama . Takut pun ada  yg menyalahkannya kalau orang lain dapat tau . Orang muda tak kuat nak pendam pun ya .

Tapi paling hebat kanak-kanaklah .takde maknanya diaorang ni nak pendam apa-apa rahsia . Sebabnya mereka ni bukan reti berbohong atau menipu . Jujur 200% ! Makanya haaa hati-hati kalau melakukan sesuatu atau menyatakan sesuatu hal didepan kanak-kanak sebabnya pada mereka " TIADA RAHSIA ANTARA KITA " dan " TIPU DOSA , NANTI MASUK API NERAKA " haaaa . . . . Ayoookkkk  hahaha


Ada orang cakap dinda suka berrahsia . Yelah tu , memang suka sangat sebab pada dinda bila rahsia dah bocor , ramai orang resah zahir batin so , ada baik diam kan je jadi rahsia ,atleast  keadaan akan tenang -tenang selalu . Macamnya sekarang ni je,bila ramai dah tahu siapa dinda dan keadaan kesihatan dinda , hari-hari insan  yg rapat dengan dinda message suruh makan ubat ,jangan fikir banyak hal ,jangan serabutkan kepala, dan paling buat dinda sayu pada pesanan ini . . .

"WALAU APA PUN TERJADI ,SAYA AKAN TERIMA AWAK SEADANYA SEBAB SAYA SAYANG AWAK SANGAT-SANGAT "

seriously dinda terharu . . .Allah selamatkan kamu  . . .



P/s . . . Ada jiran jemput majlis tahlil pukul 4 nanti ,
Dinda nak siap-siap ni . Assalammualaikum .  .  .^_^

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx