BIARLAH RAHSIA



Class cancel ! Ok . . .  cantik lah , masa untuk lepak depan lappy . Power off untuk handphone dan semua gadjet dan cuma on lappy . Orite ~

Awak . . . . Pernah tak ada orang cakap biar pecah diperut asalkan jangan pecah dimulut . Mesti pernah kan ? Haaa tulah yg dipanggil rahsia .

Kenapa perlu simpan rahsia ekk?

Pada dinda lah kan , bila satu-satu rahsia tu bukan lagi rahsia , pasti keadaan yg sebelumnya tenang-tenang aja akan jadi kalut . Tak selesa . Syak wasangka . Kan?

Yaa . . .orang tua suka simpan rahsia itu reality .sebabnya dia tak nak anak-anak dia resah gelisah bila kabar berita yg dia tahu tu bakal mengundangkan kerisauan anak-anaknya . Selagi boleh disimpan ,dipendam dalam-dalam maka akan diperam diam-diam dalam  hatinya .tulah orang tua .

Berlainan dgn orang muda . Kalau ada rahsia ,dia akan pilih orang paling rapat dengannya untuk  diceritakan berita tu . Rasa bersalah pada dia kalau disimpan lelama . Takut pun ada  yg menyalahkannya kalau orang lain dapat tau . Orang muda tak kuat nak pendam pun ya .

Tapi paling hebat kanak-kanaklah .takde maknanya diaorang ni nak pendam apa-apa rahsia . Sebabnya mereka ni bukan reti berbohong atau menipu . Jujur 200% ! Makanya haaa hati-hati kalau melakukan sesuatu atau menyatakan sesuatu hal didepan kanak-kanak sebabnya pada mereka " TIADA RAHSIA ANTARA KITA " dan " TIPU DOSA , NANTI MASUK API NERAKA " haaaa . . . . Ayoookkkk  hahaha


Ada orang cakap dinda suka berrahsia . Yelah tu , memang suka sangat sebab pada dinda bila rahsia dah bocor , ramai orang resah zahir batin so , ada baik diam kan je jadi rahsia ,atleast  keadaan akan tenang -tenang selalu . Macamnya sekarang ni je,bila ramai dah tahu siapa dinda dan keadaan kesihatan dinda , hari-hari insan  yg rapat dengan dinda message suruh makan ubat ,jangan fikir banyak hal ,jangan serabutkan kepala, dan paling buat dinda sayu pada pesanan ini . . .

"WALAU APA PUN TERJADI ,SAYA AKAN TERIMA AWAK SEADANYA SEBAB SAYA SAYANG AWAK SANGAT-SANGAT "

seriously dinda terharu . . .Allah selamatkan kamu  . . .



P/s . . . Ada jiran jemput majlis tahlil pukul 4 nanti ,
Dinda nak siap-siap ni . Assalammualaikum .  .  .^_^

Comments

anakjawe said…
allah selamat kn dinda dgn sihat dan sejahtera