Skip to main content

BLOGGER , MELAYU , TAK PUASHATI

Hi there

Bila orang kalut cerita pasal blog , ramai orang cakap blog tu macam seseorang syok sendiri . Membebel tak tentu pasal , merepek meraban , kadang kala membosankan pun ye jugak .

Pada dinda , tujuan utama dinda berblog ,sekadar meluahkan apa yg dinda rasa saat tu . Maklumlahkan perempuan ni lain macam sikit perangainya . Lelaki kadang -kadang bingung mikirkan apa mahunya orang perempuan ini .  Tetapi orang lelaki tak tahu , padahal  orang perempuan pun tak paham apa sebenarnya mahunya . Haaa  pening

Awak . . .dinda menaip dlm ni  tak ganggu orang tau . Dinda sekadar  meluahkan apa yg dinda rasa . Tapi tulah , orang lain makan chewing gum , orang lain pulak terkena gula2 getah melekat dibaju . Hmmm nilah manusia .

Untuk hidup tenang mudah je sebenarnya . Bila tengok perangai lain pesen seseorang tu , awak cuma perlu cakap dlm hati . Itulah fitrah untuk dia , siapa aku nak menilaikan dia ,sedang aku pun manusia biasa yg bakal menjadi sekujur jenazah . Aku tak layak merasa aku hebat darinya sedangkan belum pasti aku lebih sempurna darinya disisi Tuhan .

Ye awak . . .tak perlulah awak dok memikir ,haishh dia ni ,asik nak berjiwang , perangai serupa budak-budak ,cakap tak serupa bikin . Sedangkan secara realitinya awak tak kenal pun siapa dirinya yg sebenar . Apa perangainya yg sebenar . Siapa kawan-kawannya yg sebenar . Manusia diatur lifenya oleh Allah . So siapa kita nak mengaturkan kehidupan orang lain??

** ooii jangan gatal la nak buat itu , nak buat ini
**wey kau ni asik macam ni jek perangai
**ala kau bukannya baik sangat pun
**aku dah masak dgn kau ni

Haaa . . Kalau status awak cuma seorang keyboard warrior , baik simpan kata-kata ni  untuk anak cucu awak dimasa depan nanti , sebab dari ayat - ayat kecaman awak tulah akan lahir satu perasaan orang lain yg sering diucap dalam hati , "tekanan perasaan ke apa dia ni?? Siapa dia ni ?? Kurang kasih sayang barangkali ! Dan rasanya semua utk hanya lah perangai iri seorang orang yg layak diturunkan kepada anak cucunya ,kaum kerabatnya , dan semua yg berurusan dengannya . amiin . . .

 Tujuh keturunan tak habis-habis dgn perangai irihati . Haa nasiblah . . .

Naaah . . . Secara teori alam maya , sorang blogger berhak menaip apa saja yg dia nak , tapi hanya diblognya sahaja lah kan ,bukan diblog orang lain . So sebagai readers , hak awak cuma baca dan paham maksud yg disampaikan oleh owner blog . Bukan nya mencarut tak tentu pasal . Gunakan akal yg Allah bagi sebaik mungkin sebab tak semua manusia memiliki akal yg waras .

"Readers just reading and owner blog just typing . Mudahkan? Senang cakap , kau nak baca kau baca , ni idea aku , blog aku , aku menaip diblog aku , dan kelayakkan kau ,kalau kau tak suka jangan masuk link blog aku !?! "

Sila pahami , setiap blogger punya gaya susun ayat dan susun idea dia yg tersendiri , asalkan dia tidak menyalahi peraturan dan undang -undang negara ,cukuplah . Dan kalau awak cuma seorang gammer or coder laman sesawang , awak tak layak mencarut idea sorang blogger peribadi . . Hmm tapi sudah lumrah di bumi Malaysia ini  . . Yang menghancurkan kesempurnaan orang Melayu itu ialah  orang Melayu itu sendiri . . .  ^_^


Sorry waktu tidur kena awal ,sebab tak nak berjaga lewat malam takut nanti sel-sel otak tidak berhubung macam adalah someone tu . . . Gudnite ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx