Skip to main content

DINDA PERGI JEMPUTAN

Ini entri dinda yg ke 1392 ! Dan ada terdapat beberapa draf yg dijadikan koleksi kerana idea tu agak hot sikit hehehe  bahaya . Benda yang merbahaya usah dipamerkan dong ,memudaratkan nanti . . Haaa


Ok stop merepek- repek lah . Asalnya nak cerita harini dinda nak pergi makan kenduri kat kampung . Ada 3 majlis serentak ,so mama cakap , makan nasi minyak semalaya kita kalini . Haha , beres mem . Dinda pun teringin nak makan nasi minyak orang Muar ni heee.

Ok ,satu rumah dah settel , ni tengah acara lepak-lepak dalam bilik pengantin perempuan ni . Jujur cakap , she is so sweet . . . Mia zara cakap  " guwa caer siut " . . Hahahaha well  my bodyguard pun mencair . Dan dinda pun mengiakan jelahkan sebab pengantin memang cantik pun . Lagi-lagi umur dia baru masuk 20 tahun . Kata mama " mude noh lagi " kikikiki ada je komennya  mama aii tuuuu


Pada dinda , kecantikan usah diusya ,kerana ianya tidak kekal , ia milik Allah . Sebagai pasangan yg setia dan matang ,  mereka anggap kecantikkan itu bonus saja . Paling utama matlamat penyatuan dua hati tu dilaksanakan dengan mengikut hukum Allah .


Menjadi seorang isteri yg  solehah , dia perlu tahu siapa suami dia tu . Kepada apa harus dia fokuskan untuk rumah tangganya .


Pada dinda lah kan tak perlulah mencari suami yg jutawan ,hartawan atau pahlawan . Cukup la untuk dia matang berfikir nak bagi nafkah pada anak perempuan orang , tahu menjadi ketua keluarga yg membimbing kejalan yg diredhai , tahu hormat ahli keluarga isterinya , tahu mana dosa ,pahala ,halal,haram . Cukup dah !

Isteri pulak , kalau dah sanggup redah apa saja ketika bercinta cintan , mereka juga kena redha apabila sudah bernikah . Biarlah orang nak pakai apa , kita pandang je kemampuan suami kita . Ada syukur , takde diam dan hanya perlu terus bersyukur dan bersabar pada tiap yg dimiliki . sweet dah tu .

Allah maha mengetahui pada hambanya yg penyabar , insya allah akan tiba satu ketika ,kesabaran yg disimpan sekian lama  bakal diganti dengan kegembiraan . Ketika itu siapa tahu seorang yg hanya bergaji rm800 sebulan boleh pakai kereta mewah ,duduk rumah besar  bersama isteri dan anak-anak . Punya perniagaan sendiri . Semua tu berkat kesabaran . Ada ke kes macam tu ? Ye ada , cuma dinda taknak mention orangnya dalam ni sebab itu privacy orang .

Pokok pangkalnya kesefahaman . Pada pihak suami dan dari pihak isteri . Jangan pernah menyesal dapat suami miskin , jangan pernah mengeluh tak dapat pakai baju mahal-mahal, jangan pernah risau esok-esok nak jadi apa  pada kita . Yang penting , usaha ,yakin ,sabar dan jangan lupa bersyukur ( doa dalam solat ) .


Eh . . . Lagu dang dut ni potong betul lah dinda nak merepek-repek . idea tetiba terus blank ! Kikikiki aahhaaaa 100% cintaku ~ Layan ah kejap jum . . .  

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx