DINDA PERGI JEMPUTAN

Ini entri dinda yg ke 1392 ! Dan ada terdapat beberapa draf yg dijadikan koleksi kerana idea tu agak hot sikit hehehe  bahaya . Benda yang merbahaya usah dipamerkan dong ,memudaratkan nanti . . Haaa


Ok stop merepek- repek lah . Asalnya nak cerita harini dinda nak pergi makan kenduri kat kampung . Ada 3 majlis serentak ,so mama cakap , makan nasi minyak semalaya kita kalini . Haha , beres mem . Dinda pun teringin nak makan nasi minyak orang Muar ni heee.

Ok ,satu rumah dah settel , ni tengah acara lepak-lepak dalam bilik pengantin perempuan ni . Jujur cakap , she is so sweet . . . Mia zara cakap  " guwa caer siut " . . Hahahaha well  my bodyguard pun mencair . Dan dinda pun mengiakan jelahkan sebab pengantin memang cantik pun . Lagi-lagi umur dia baru masuk 20 tahun . Kata mama " mude noh lagi " kikikiki ada je komennya  mama aii tuuuu


Pada dinda , kecantikan usah diusya ,kerana ianya tidak kekal , ia milik Allah . Sebagai pasangan yg setia dan matang ,  mereka anggap kecantikkan itu bonus saja . Paling utama matlamat penyatuan dua hati tu dilaksanakan dengan mengikut hukum Allah .


Menjadi seorang isteri yg  solehah , dia perlu tahu siapa suami dia tu . Kepada apa harus dia fokuskan untuk rumah tangganya .


Pada dinda lah kan tak perlulah mencari suami yg jutawan ,hartawan atau pahlawan . Cukup la untuk dia matang berfikir nak bagi nafkah pada anak perempuan orang , tahu menjadi ketua keluarga yg membimbing kejalan yg diredhai , tahu hormat ahli keluarga isterinya , tahu mana dosa ,pahala ,halal,haram . Cukup dah !

Isteri pulak , kalau dah sanggup redah apa saja ketika bercinta cintan , mereka juga kena redha apabila sudah bernikah . Biarlah orang nak pakai apa , kita pandang je kemampuan suami kita . Ada syukur , takde diam dan hanya perlu terus bersyukur dan bersabar pada tiap yg dimiliki . sweet dah tu .

Allah maha mengetahui pada hambanya yg penyabar , insya allah akan tiba satu ketika ,kesabaran yg disimpan sekian lama  bakal diganti dengan kegembiraan . Ketika itu siapa tahu seorang yg hanya bergaji rm800 sebulan boleh pakai kereta mewah ,duduk rumah besar  bersama isteri dan anak-anak . Punya perniagaan sendiri . Semua tu berkat kesabaran . Ada ke kes macam tu ? Ye ada , cuma dinda taknak mention orangnya dalam ni sebab itu privacy orang .

Pokok pangkalnya kesefahaman . Pada pihak suami dan dari pihak isteri . Jangan pernah menyesal dapat suami miskin , jangan pernah mengeluh tak dapat pakai baju mahal-mahal, jangan pernah risau esok-esok nak jadi apa  pada kita . Yang penting , usaha ,yakin ,sabar dan jangan lupa bersyukur ( doa dalam solat ) .


Eh . . . Lagu dang dut ni potong betul lah dinda nak merepek-repek . idea tetiba terus blank ! Kikikiki aahhaaaa 100% cintaku ~ Layan ah kejap jum . . .