DINDA PERGI JEMPUTAN

Ini entri dinda yg ke 1392 ! Dan ada terdapat beberapa draf yg dijadikan koleksi kerana idea tu agak hot sikit hehehe  bahaya . Benda yang merbahaya usah dipamerkan dong ,memudaratkan nanti . . Haaa


Ok stop merepek- repek lah . Asalnya nak cerita harini dinda nak pergi makan kenduri kat kampung . Ada 3 majlis serentak ,so mama cakap , makan nasi minyak semalaya kita kalini . Haha , beres mem . Dinda pun teringin nak makan nasi minyak orang Muar ni heee.

Ok ,satu rumah dah settel , ni tengah acara lepak-lepak dalam bilik pengantin perempuan ni . Jujur cakap , she is so sweet . . . Mia zara cakap  " guwa caer siut " . . Hahahaha well  my bodyguard pun mencair . Dan dinda pun mengiakan jelahkan sebab pengantin memang cantik pun . Lagi-lagi umur dia baru masuk 20 tahun . Kata mama " mude noh lagi " kikikiki ada je komennya  mama aii tuuuu


Pada dinda , kecantikan usah diusya ,kerana ianya tidak kekal , ia milik Allah . Sebagai pasangan yg setia dan matang ,  mereka anggap kecantikkan itu bonus saja . Paling utama matlamat penyatuan dua hati tu dilaksanakan dengan mengikut hukum Allah .


Menjadi seorang isteri yg  solehah , dia perlu tahu siapa suami dia tu . Kepada apa harus dia fokuskan untuk rumah tangganya .


Pada dinda lah kan tak perlulah mencari suami yg jutawan ,hartawan atau pahlawan . Cukup la untuk dia matang berfikir nak bagi nafkah pada anak perempuan orang , tahu menjadi ketua keluarga yg membimbing kejalan yg diredhai , tahu hormat ahli keluarga isterinya , tahu mana dosa ,pahala ,halal,haram . Cukup dah !

Isteri pulak , kalau dah sanggup redah apa saja ketika bercinta cintan , mereka juga kena redha apabila sudah bernikah . Biarlah orang nak pakai apa , kita pandang je kemampuan suami kita . Ada syukur , takde diam dan hanya perlu terus bersyukur dan bersabar pada tiap yg dimiliki . sweet dah tu .

Allah maha mengetahui pada hambanya yg penyabar , insya allah akan tiba satu ketika ,kesabaran yg disimpan sekian lama  bakal diganti dengan kegembiraan . Ketika itu siapa tahu seorang yg hanya bergaji rm800 sebulan boleh pakai kereta mewah ,duduk rumah besar  bersama isteri dan anak-anak . Punya perniagaan sendiri . Semua tu berkat kesabaran . Ada ke kes macam tu ? Ye ada , cuma dinda taknak mention orangnya dalam ni sebab itu privacy orang .

Pokok pangkalnya kesefahaman . Pada pihak suami dan dari pihak isteri . Jangan pernah menyesal dapat suami miskin , jangan pernah mengeluh tak dapat pakai baju mahal-mahal, jangan pernah risau esok-esok nak jadi apa  pada kita . Yang penting , usaha ,yakin ,sabar dan jangan lupa bersyukur ( doa dalam solat ) .


Eh . . . Lagu dang dut ni potong betul lah dinda nak merepek-repek . idea tetiba terus blank ! Kikikiki aahhaaaa 100% cintaku ~ Layan ah kejap jum . . .  

Comments

Muhd Zaid said…
http://budakspluto.blogspot.com/2015/05/perasaan-sedih-dihati.html?m=1
Muhd Zaid said…
terima kasih kerana meninggalkan perasaan ini lagi..terima kasih untuk semua ini..harap awak bahagia dengan ape yang awak impikan...by the way...saya dah tak pakai wechat dah mungkin...ape yang saya beri..itu milik awak..
Muhd Zaid said…
awak...jangan hilang lagi pliss...hmm...rindu awak...
Muhd Zaid said…
awak...jangan hilang lagi pliss...hmm...rindu awak...
Yenda Ixati said…
Bersabar utk tiap dugaannya . . . Allah syg pd hambanya yg bersabar :)