Skip to main content

MEREDAH MALAM

Harini dah mula kembali kepada asal . Percutian keluarga sudah habis malam tadi bila mana tepat pukul 10malam dinda ,mama ,ayah , adik dan nenek selamat meninggalkan kota Singa yg sungguh mengkagumkan itu . Selama 3hari disana ,percutian keluarga kali ini sungguh bermakna bagi dinda . Sebab ??  Sebab . . . Sebab . . Sebabnya selain meronda diseluruh kota itu , kali ni dinda dapat pergi menghadiri majlis perkahwinan orang Singapura . Meriah dan unik sekali tapi moden masih style pilihan . Tahniah buat makcik dinda yg baru dapat menantu tu . Comel jugak menantu lelaki makcik . . . .heee puji suami orang buat apa ek . . .


hmmm ok ,tak comel ah ! Hahaha


Bila nenek cakap minta dihantar ke Muar ,tak nak singgah Kota Masai , makanya sebagai anak yg baik ,ayah turutkan je kata nenek . Dari Singapura ,kami teruskan je ke Muar . Perjalanan ambil masa 3 jam sebab dah malam ,jalan lengang dari kereta .kalau tak mahu makan 4 jam lebih .

" ayah . . . Kat highway biar akak drive  eah " dinda offer kudrat ni demi ayah tersayang . Namun ayah diam je membisu .

" boleh jugak ,ayah awak mengntuk ni ,sebab tadi asik sangat bersembang dengan kaum kerabat dia kat rumah pengantin ,kan abang kan ? "  . .eh ,mama pulak yg jawabnya ?

" tapi ingat , jangan nak " yanaMyvi"  sangat la kan , walaupun kereta tak banyak malam ni "

 " aik ?mama ohh mama , takkan akak nak jatuhkan maruah akak ni demi hobi . Kita ada banyak cara lain nak berlumba kan ma . Litar Pasir Gudang tu dah setia menanti kalau  nak  . ." dinda jawab sambil gelak kecil . Dan mama cuma melirik kat mata sepet dia kat dinda . Heeee

Bila masuk je highway utara selatan , ayah dah tak mampu drive . Dinda paham dan terus menggantikan tempat ayah . Memang ginilah kalau kami pergi kemana-mana yg jauh . Sering bertukar- tukar pemandu .

" jangan nak pecut sangat " . . Pesan ayah selamber kat dinda

"Err . . .er . . Ok boss ! " dinda bagi tabik hormat kat ayah ketika tu ,dan ayah just besarkan bebola matanya hahaha


"cool bebeh cool " . . . dinda cuba tenangkan ayah .

"Ayah tidurla dulu eah . . Akak bawa slow je ni , rasa -rasa 200km/ jam ni kalau ke Muar 2 jam sampai kot"

 hahaha

"Woii !! Jangan cari pasal laaa . . ." Hahaha ayah menjerit agak kuat dan kasar .


"Yelaa akak gurau jelah , bawak 80 km/ jam jelah ". . .hmmm


" lantak kau sekali lagi ayah bersuara" kehkehkeh marah bebenor ayah nadanya .

"Taklaaaa yah . .  . Drive elok-elok je ni . Dah2 ayah tido dulu ,nanti dah sampai akak kejut "

Dinda tengok mama,nenek,adik E dah dihalaman mimpi rasanya . Dan ayah ambil tempat diseat sebelah pemandu . Tak sampai 10 minit ,suara dengkuran ayah dah berkumandang dalam kereta tu . Ok , this is musik orignal dan dinda kena hayati keindahan iramanya . . .hmm . . heee

Dinda bawa berapa malam tadi dihighway? Haaa disebabkan dinda tak bawa myvi , cukuplah 190km/jam utk sebuah toyota altis , laju ? Tak kot . . .
cukup 2 jam lebih dihighway ,akhirnya dinda selamat sampai dihadapan rumah pusaka nenek diMuar .

alhmdulillah . . .everything gonna be ok . Tengs to Allah . Dan petang ni , yessss mata dinda berat giler sey , tapi ada je hal yg datang sampaikan dinda tak mampu nak tidur dgn lena . Lahaiii


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx