Skip to main content

PANGGILAN TENGAH MALAM


Malam tadi , waktu tu dinda dah dibuai mimpi indah . Berada dinegara atas awan , sambil mancing ikan emas warna purple . Belum pun umpan dimakan ikan , mama dah kejutkan dinda .

" kak , kak . . .kawan awk call ni "

Dinda bangun dengan mata yg kelat macam pisang muda .

" siapa ma? "

" entah " mama hulurkan handphone nya kearah dinda .

" hello . . . ." Suara orang menangis . . . . " hello ??  siapa ni ??"

Suara perempuan nangis makin jelas kedengaran dicorong handphone mama tu . Adeh suara tangisan tu cuba dinda kenal pasti milik siapa .

" Jie ? Jojie?? Awak ke beb ?? "

"  haa . . . " suara Jojie tersekat sekat kedengaran .

" hey ,pehal ni????? . . Awak ok tak ni ?? Kat mana tu ?? " dinda bercelaru bila dapat tau yg call tu si Jojie , kawan rapat dinda .

" aku kat tasik ni beb , aku buntu . . . .aku tak tau nama nak pergi , siapa aku nak cari " tangisan Jojie makin jelas .

**Dinda sebak**

" beb ,  orang tak boleh keluar sekarang ni ,  mama  tak izinkan orang drive buat masa ni , apa kata awak datang rumah ? Orang tunggu . Nanti kita sembang puas-puas . Nak ??"

" aku tak ganggu kau ke malam buta ni ?? "

" tak ! Tak ! Orang  iklas beb , lagi pun orang ni  kalau dah terbangun ,payah nak tido semula , datang ea beb , orang  tunggu ni "

" haa . . .10 minit "

" orite . . ." Dinda tunggu Jojie depan pintu rumah dengan debaran . Ditemani mama tersayang . Tapi mama lepak sofa je sambil berbaring . Lebih kurang 10 minit ,muncul Jojie bersama motor 125ZR miliknya . Dinda keluar ke anjung rumah . Jojie campak halmet dia ke tanah dan terus memeluk dinda sambil meraung nangis .  Dinda terpinga-pinga sambil memeluknya .

" kenapa ni??? . .cuba bawak mengucap . Tak mau lah nangis camni , tarik nafas ,istigfar banyak-banyak . . Jie . . Tenang beb , meh cerita kat orang " . . Dinda tarik tangan Jojie ke kerusi batu kat depan anjung rumah . Hanya lampu jalan samar-samar yg menerangi kami berdua .dinda pegang erat jari jemari Jojie , dinda renung muka jojie ,mata dia sembab ,mungkin dia dah nangis lebih 1 jam ,pada firasat dinda .

" beb . . . .bf aku eksiden petang tadi . Dia cedera teruk  kat kepala dan aku dapat call dari kawan dia , dia dah ninggal 3 jam  lepas . Beb . . Dia dah tak deee . . . "

" innalillah hiwainna ilaihi rojiiuun . . ."

" sabar beb . . Allah lebih sayangkan dia "

 Dinda pujuk jojie ,padahal masa tu ,tubuh badan dinda dah mula lemah tengok jojie menangis atas kehilangan orang yg  dia sayang . Kalau dinda mati nanti , ada tak orang yg akan nangis camni . . . Hmmm

" beb , kami dah janji nak bertunang raya ni , dia nak hantar mak bapak dia merisik aku minggu depan beb , arghhhhhh . . . . .!!! " jojie nangis dan terus menangis tersedu - sedu , dinda hanya mampu memeluknya sambil menangis sama . . .

" ya Allah . . . Kau kuatkan hati kami ini "




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx