Skip to main content

PERNAH DULU-DULU

Hanya untuk dia yg dah pergi . . .


Pernah dulu dia datang dan melepaskan semua perasaannya kepada dinda , melakar sebuah nama atas istilah cinta . Melunturkan semua kesedihan yg menjadi ranjau disepanjang hidup dinda sebelum tu .

Pernah juga dia menangis bila , ada ketika dia rasa tak sanggup kehilangan dinda dalam kamar hidupnya . Hari-hari dia merayu ,


" tolong jangan pergi , tolong , aku sangat sayang kamu , aku sangat perlukan kamu dlm dunia aku ini  , kaulah kekasih pilihan Tuhan buat aku . Kaulah nyawaku . Kaulah segalanya buatku . . . "


Pernah dinda mengeluh kecil bila dia bersumpah ,takkan tinggalkan dinda walau apa pun yg terjadi . Dia sanggup hadapi apa jua rintangan yg mendatang antara kami . Ye. . . Dia sanggup . . . Sangat -sangat sanggup . Namun dinda masih mampu mengeluh perlahan sambil merenung tiap langkah hidupnya . . . Hmm


Pernah , bila satu kejutan Tuhan beri untuk dinda , kejutan juga buat mama dan ayah . Kejutan yg orang lain  anggap itu bukan kejutan tapi itu ancaman . Dinda akur , inilah dugaan kami . Dan bila kejutan itu amat sukar untuk dikembalikan kepada asal . Dinda ambil keputusan muktamad . Pergi . . . Ye pergi meninggalkan cinta kami bina dulu . .

Kejam ? Ikut penilaian masing - masing , dinda tak kesah lagi sebab terlalu sayangkannya , dinda kena korbankan cinta itu demi masa depan dia yg lebih indah . Taknak lihat dia sedih bila detik - detik kepemergian makin hampir . Dinda memang tak sanggup . . .

Pernah , bila kata putus dinda beri kepadanya , dia kelu 1000 bahasa . Ayat demi ayat bukan mencerminkan yg dia terima hakikat sebenar . Antara sebak , airmata ,amarah , kabur kotak minda , semua tu dia rasa . Ye ,dinda tahu sebab situasi tulah yg dinda alami saat itu . . .pilu


Pernah , dalam detik perpisahan yg makin hambar , dinda cari dia , dinda dekati dia untuk  sebuah  silaturahim yg Allah suruh jaga , namun luka semalam buatnya amat pedih lantas dia abaikan sahaja sapaan dinda untuknya . Dan bila dia jawab sesekali pun pasti jawapannya

" sorry . . .i am busy right now ,and don't disturb me ! "


Haaa . . Ok . . . Dinda akur , dinda terima ayat -ayat dia dgn tenang sebab pada dinda , ini semua salah dinda . Menghancurkan sebuah harapan yg padu jadi hancur berkecai umpama dihempas ke lantai . . .sebak


Pernah , dihari lahir dinda , dia datang untuk wish kesejahteraan dan diselitkan dengan panggilan yg selalu dipanggil untuk dinda satu ketika dulu . . .


" selamat harilahir sayang " . . . Dan dibalas tQ dari dinda .


Pernah dinda cuba cari dia selepas itu ,namun dia terus menghilang dan hilang . . .dan  sekali lagi  silaturahim jadi hambar dan kaku .

Tapi haritu ,bila kesihatan dinda kian suram , dinda cari dia semula dengan teguran hai ,setelah hampir bertahun dia menyepi , dan selang beberapa hari , baru ayat dia muncul dan dia cakap , dia tak aktif alam maya dan sorry . . . Dinda paham .


cuma ketika itu dinda nak cakap kat dia yg dinda tak sihat dan dinda nak mintak maaf kat dia sangat -  sangat , tapi tak boleh ,ye ,sangat tak boleh ,sebab . . .


 Airmata lebih deras dari semangat dinda  . . . Dinda hanya mampu senyum dlm tangisan . . .


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx