ORANG RINDU



Selalunya bila aku tidur  sekatil dengan dia . Bila mana aku celik mata awal pagi . Dia dah dlm kain telekungnya . Kekadang dia mengaji , kekadang dia solat , kekadang dia study . Dan kekadang aku yang  tekejut sebab korang paham-pahamlah kalau tercongok lembaga putih disebelah korang bila korang celik mata . Uish kering darah masa tu .

Dengan serius dia cakap BANGUN ! solat ! masa dah tinggal sikit ni ! Nampak macam serius ,tapi masa tu aku kesah? Memang lah aku bangun tapi aku akan peluk dia dari belakang ,kiss pipi dia lepastu aku geletek pinggang dia !

Kekadang dia ketawa tapi ada kekadang tu ..Oii , cepat la pergi mandi sana !
Arh kena marah guwa sey ...addoi

Tapi tu dulu . Pagi ni , aku celik mata .sejadah , telekungnya bersangkut dipenyidai . Kaku ! Diatas meja tulisnya takda lagi buku-buku dan kertas yg ada cuma Naskah alQuran miliknya yg kaku dan bisu diatas rehal . Tilam disebelah aku pun kosong . Aku pandang dinding , siling , tingkap ...semuanya sunyi ,sepi dan kosong ...


KAK ...orang rindu ...

Comments

anakjawe said…
dy terlalu baik.. semoga Allah terima amalan nye...
Muhd Zaid said…
orang rindu dia jugak...hmm