ORANG TAK KUAT

Bila Fibo call , mata aku jadi segar ,sedangkan tadi mata aku dah layu giler ,meleret-leret je tengok bantal memanggil ajak tidur. Erm Fibo ni memang aa, bikin spoil betul

Sebenarnya beberapakali aku gagal bila aku cuba jadi kuat lepas semua kejadian sedih datang dan pergi dalam hidup aku sejak kebelakangan ini . Kalau dulu aku nampak sangat nakal bila dipandang pada aktiviti dan ayat bahasa aku . Tapi kalini , lepas peristiwa  1 jun 2015 , aku dah jadi seorang yg terlalu pasrah . Aku mudah menyerah kalah . Takde lagi nak memberontak pada sesuatu yg aku terima . Aku pun hairan dengan situasi ni . Buang tebiat ke apa ..erm ntahlah .


Sedih pada aku  hanya jajan . Ada jajan boleh ,takde jajan pun aku ok je. Kalau dulu bila sedih ,aku kuat ngamok ! Baling apa je harta benda yg ada depan mata aku . Aku susah nak nangis masatu ,aku susah nak berfikir kalau aku sedih ,yang aku tau ,menjerit dan memekik marah  . Memang amokkan aku adalah kesan semulajadi dan bukan dibuat-buat . Tapi sekarang , bila aku sedih ,aku banyak diam . Aku tidur atau layan movie ,atau aku lepak tepi tasik ,dengar bunyi daun - daun ditiup angin . Serius damai seh. Tenang sesangat dan tiba-tiba air jernih rasa masin-masin meleleh di pipi aku .dan saat tu aku hanya mampu sebut ...kak ...tolong orang kak , orang memang tak kuat sekarang ni ...

Aku dah hilang tempat bermanja beb ...

Comments

anakjawe said…
bnyk2 sabar mia.. ujian kli ni mmng berat.. xpe, nnt bleh ikut org gi mncing laut ea :)