ORANGLAH AWEK BENGKEL


2Ramadhan .aku sambut bulan puasa tahun ni  kat kampung  diMuar . nawaitu aku nak teman nenek berbuka , makan sahur , pergi  terawikh  dan teman nenek menahan lapar dan dahaga jugak .  dulu  ini semua tugas kak Yenda .Sekarang dah jadi tanggungjawab aku pulak . yelah lagi pun aku kan tengah free sekarang ni .sementara masih bercuti  inilah aku kena bantu family mana patut .termasuk lah jaga nenek .

Beb ! Kat kampung aku jadi awek bengkel... aa ko ado? Aku tolong abang sepupu aku uruskan bengkel dia .kebetulan bengkel tu sebelah rumah nenek je , so sambil jaga nenek aku tolong lah abang sepupu .

Aku main minyak hitam , screwdriver , spana , gris , entah apa tah lagi yang malas sebenarnya aku nak taip kat sini .

Korang tau tak ? Seronok doe lepak bengkel .kita fokus satu hal je beb .masa tu hanya fikir bagaimana nak baik pulih kerosakkan je . hal lain memang tak sempat lah nak fikir dah . serius aku cakap ,  bila dah jadi awek bengkel aku betul-betul rasa tenang . kotor ? Alahai jari dengan baju je kot yang kotor , hati aku masih bersih lagi ni aa . hahaha deep siak .

Oklah aku nak siap-siap nak masuk bengkel ni . baii ..selamat berpuasa beb !