RAHSIA ORANG TAK LAGI RAHSIA


Aku hampir je rasa menyesal pada diri sendiri bilamana amanah akak dah tak dapat aku jadikan lagi rahsia . bila orang yang paling kak Dinda sayang 2tahun dulu bertanya perihal akak .

Pernah aku sebut nama dia depan akak masa tu kami tengah makan malam kat restoran kegemaran kak Dinda . apa yang terjadi , selera akak terus hilang dan makan malam kami hanyalah berulam airmata .

2tahun bersama bukan jangka masa yg singkat .macam-macam boleh berlaku . apa yang aku tahu , akak memang sayang dia sangat-sangat . miski pun jarak usia mereka agak jauh namun itu bukan alasan .

Namun demi alasan yang macam tak berapa nak logik , perhubungan iklas itu akhirnya tersasar . kata akak biar dia dengan  hala tujunya , dan akak dengan hala tuju akak. Alasan ? Ada jodoh tak kemana .boleh ek cari alasan macam tu? Damn !

Dengan kuasa Allah , sedang elok aku ,shawal,zaid seronok bersembang , 'dia' boleh mencelah dan  bertanyakan mana akak! Allahhu gigil aku nak jawab .teragak -agak ayat aku nak bagi. Zaid dengan shawal aku yakin mesti dah bengang habis masa tu .

akhirnya dengan paksaan demi paksaan aku bagi dia cerita yang sebenar tentang akak yg dicarinya .dan ...

Allah je yang tahu apa jadi pada dia.dan apa yg jadi pada aku .semalaman aku tak dapat nak lelap mata . airmata aku macam air terjun Kota Tinggi yg tak kuat tapi tak berhenti mengalir .

Aku tau beb , kau lepaskan dia 2 tahun dulu bersebab .dan akak aku memang redha biarpun lepas kau pergi pintu hatinya agak sukar ditawan oleh mana² lelaki lagi . dan aku tau kau pun memang sayang akak aku sangat-sangat . sampaikan kau anggap akak aku terlalu baik utk kau sedang kau tidak cukup baik utk akak aku .

Beb akak aku tak pernah membeza-bezakan dirinya dgn orang lain .pada dia layaknya hanya Allah je yg menilai hamba²Nya .bukan sesama manusia .

Beb syukurlah kalau kau antara insan  yang akak aku pernah sayang .sebab kasih sayangnya tak pernah pudar beb sampailah  kehujung nyawanya . aku kenal sangat perangai akak aku  .

Cuma aku terkilan. Disaat dia perlu kan kita , kita sering abaikannya .aku sendiri tak dapat bersama-samanya disaat dia bertarung nyawanya ketika itu . Allah huakbar . sebak ~


Alfatihah ...