Skip to main content

HANDPHONE ORANG KENA RAMPAS


Aku tak tahu kenapa . Lepas makan sahur ,girls bilik 1004,dan 1005 masuk bilik aku .katanya nak jumpa Sis Umaira . Aku yg mamai masa tu terkulat - kulat nak pandang muka  diaorang .

Pehal beb ..ayat pertama keluar dari bibir aku saat tu

Mira pandang aku , dia junior sama macam aku jugak la ,tapi dia ni sikit power sebab perangai pengkid dia memang terserlah dimata aku . Ganas pun ye !

Aku nak cakap satu hal kat sis Umai ni beb . Jawab mira bersahaja

Kenapa korang ni ? Nak apa kat sis? Sis Umai terpinga -pinga sambil memandang wajah  sorang-sorang girls tu . Termasuk wajah aku !

Kita orang tak puasati kat sis lah . Kitaorang nak tanya , siapa sis nak halang mia dari guna handphone dalam bilik ??? Mana ada undang undang macam tu sis ?? Yang sis tu gayut dgn bf berjam-jam boleh pulak ek ???

Adoiyai ,mira dah tunjuk taring dia pulak dah . Aku seram jugak ,mana lah tau jadi gaduh pulak nanti semata -mata sebab aku !? Apa aku nak jawab kat warden nanti ?

Daa aa beb ,aku ok je aa..aku tak kisah pun ,lagi pun aku bukan ada bf yg aku nak ajak date tiap masa dalam phone aku tu . Real life aku pun tak harap sangat dengan handphone la.  Its ok la . Rileks aa sey...aku try nak cool kan keadaan . Padahal ,handphone tulah kawan aku kat kolej .bukan buat call atau apa ,just layan lagu dan call mama tiap malam sebelum tidur or sebelum pergi kelas .thats all !

Beb ,ni bukei undang-undang kolej wey . Hok sini ,masuk kelah ja dok buleh bawa handphone ,dalam bilik boleh ja .apa ada hal?! Ah mek kelate pandai pulak back up aku pagi ni ,detik hati aku pelahan .

Aku senyum..rileks aa.. aku takde pape laaa.. da la korang masuk aa  bilik korang dulu ,nanti aku bincang dengan sis Umai pasal hal ni , ok ?

Beb ! Aku nak , petang nanti ,bila aku message whats app ko ,ko jawab ea???  Siti Umbrella sorang ni pun nak back up aku . Hahaha yela ..yelaa sweety ..aku ketawa hambar kat Siti Soleha . Budak Selangor yg putih melepak macam telur ayam dikupas kulit tu ! Peh qu puteh siak dia kasi makan ! Haha giler  melepak dia ,dah macam artis korea dah

Yela,yela..pape hal ,korang masuk la bilik korang dulu , nanti warden nampak ,nahas kita doe . Aku slow  talk kat back up girls aku tu hahaha  macam menyanyi la pulak pakai back up bagai !

Mereka semua keluar dan berlalu pergi ..tinggalkan aku ,sis Umaira ,Zila dan Shera dalam bilik kami . Aku baring semula atas katil aku sambil pandang pada  Zila dan Shera . Girls berdua tu pandang Sis Umaira . Sis Umaira tunduk sambil pandang ke lantai .


Sis .. U nak buat apa , U buat lah dengan handphone orang tu . Orang pun ada 3  biji lagi handphone kat rumah , nanti kalau mama or ayah orang call tanya pasal balik raya or else ,sis tolong lah jawapkan ,boleh ? Orang nak tidur dulu . Nanti  pukul 8 dah nak pergi kelas . Aku peluk bantal dan tutup muka dengan selimut ...aku ...aku...aku nangis sebenarnya . Dalam kepala otak aku  berfikir , apa tah lagi yg bakal dibuat oleh akak senior aku sorang ni kat aku lepas ni ..ermm ..


Pukul 6: 30 Shera kejut aku  untuk giliran mandi , aku bangun dan terus kemeja tulis disebelah penjuru katil aku . Eh ! Handphone aku ada atas meja tulis !! Sis Umaira dah takde dalam bilik ! Masih disurau barangkali. Ada sekepimg nota diatas meja bersebelahan handphone tu yg berbunyi ...

Saya buat semua ni sebab saya sayang awak ,Mia Zarra .... :'(

Adoiyaiii...kantoi lagi kah aku lepas ni???? Aku dah tobat doe ! Serious !!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx