ORANG DIDENDA


Akibat aku kerap sangat tidur lewat sejak kebelakangan ni , senior aku dah sound,  dia cakap , jangan terlalu lebih pada laman social , fokus pada pelajaran yang  baru nak kenal tu.

Macam kaca terhempas ke lantai bila dia cakap , lepas pukul 11 malam handphone dia pegang then kalau aku ada kerja , gunakan saja laptop dia  . Erm pedih nya hati .


Aku serabut masa mula -mula diberi amaran macamtu . Pada aku ini kah penjara jiwa bagi aku ? Tapi aku tak melawan walau pun sepatah kat akak senior tu sebab tak nak denda aku berlanjutan dan melarat-larat . Dan aku tak nak lelama aku jadi stress dengan semua ini .

Memang kalau orang tengok aku macam happy ,macam seronok kat sini ,tapi orang tak tahu ,tiap malam sebelum tidur aku menangis . Batalkan kontrak ? Boleh tapi aku kena sediakan RM110 , 000,00 untuk dibayar kepada kementerian ! Mana aku nak dapat ??!

Akhirnya satu keputusan tekad aku buat ! Jauhi mereka yang aku sayang tu . Yang datang dalam dunia aku macam pelangi . Menarik  ! Indah ! Tapi sekejap saja . Giler ? Tak ,aku belum giler tapi aku dah diburu rindu . Kalau korang nak tahu  aku makin weak kat sini ... macam nak mati pun ada ...



Kak ... orang makin tertekan dengan ragam dunia :'(