ORANG KECEWA LAGI


Seorang gadis  melalui detik sukar bila dia dijatuhi satu ujian dunia maya . Iaitu bila mana kasih sayang selama ini yang dipendam menjadi bara yang berjaya membakar jiwa remajanya sendiri .

Sedang leka menjerat kasih sayang kawan-kawannya , gadis kembali menjerat satu situasi alam dimana dia dilamar dengan cinta dan amanah . Pakar psikologi dan pakar I.T pun tidak berjaya menguraikan  permasalahan ini . Pakar syariah makin memeningkan kepala .manakala pakar sakit puan sangat membebankan dunia barunya !

kenapa dunia sangat kejam ?
Kenapa mesti aku yang menanggungnya?
Kenapa aku gagal untuk merubah keadaan ?
Kenapa mesti datang ,kemudian pergi ?

Aku nak jelaskan disini , kau letak dirikau seperti gadis malang itu sekarang !


Dalam saat dia baru sahaja kehilangan 2 kasih sayang , saat dia terpaksa meninggalkan  keluarga tercinta jauh beratus batu ,saat dia terpaksa menjadi seseorang yang bukan dirinya yang sebelum ini , disaat dia terpisah  terlalu jauh dengan rakan-rakan baiknya ,tiba-tiba datang seorang insan yang dia sudah pernah kenali sikit waktu dulu . Namun disebabkan tidak mahu merebut kasih sayang dari seorang perempuan yang lain , dia terpaksa undur diri dalam tersenyum . Moga kalian bahagia ,itulah detik hatinya .

Dan kali ini ,insan itu hadir dengan hati terbuka untuk gadis ,sedangkan gadis masih berusaha untuk mencari dirinya yang paling terkini . Tapi pada hakikatnya saat dia tertanya -tanya pada perasaan sendiri , insan itu telah berkata

Sejak dulu aku sayang kau , aku suka kau , tapi aku tidak mampu untuk mengatakannya kerana saat itu amat sulit bagi aku . Kali ini aku datang lagi ,tetapi jika kau punya pilihan lain ,aku rela lepaskan kau dan pergi sekali lagi dari kau .


Paling kejam manusia ialah manusia spisis begini pada firasat aku !

Kenapa aku cakap macam tu ? Setelah sekian lama detik itu dia dan gadis  sama-sama tunggu ,tetapi disebabkan rasa ragu-ragu dan tidak  yakinnya dia pada nilai cintanya ,akhirnya setelah dia meluahkan isihatinya , dia berlalu pergi !!  KAU MEMANG KEJAM WAHAI LELAKI ?!! tahukah engkau ,angkara bicara hati kau yang tidak punya kekuatan diri ,yg agak tidak yakin ,aku makin hanyut dalam arus dunia aku yg dahulu .harapan untuk berubah musnah kembali . Hancur dimamah masa ....Jujur aku cakap ,aku kecewa kali kedua dengan cara kau .... LELAKI ....  :'(