ORANG TAK BOLEH TIDUR DAN BERHAJAT


Pukul 1.40am

Serius mata aku tak boleh pejam dari tadi . Lepas lepak dengan kawan kat group Karaoke jamban , aku beritahu kat diaorang yang aku nak tidur  . Tapi bila dah sunyi sepi , gelap gelita , mata aku masih terkebil -kebil . Suara nafas 3 orang roomate jelas menunjukkan yg mereka dah enak dibuai mimpi . Sedangkan aku ?

kenapa kau Mia?

Entahlah ...

Apa yang aku tahu ,inilah tahun pertama aku akan sambut raya tanpa akak aku ( kak adinda a.k.a kak Lyen  ) dan lagi aku cuma dapat cuti 3 hari untuk bersama keluarga berhari raya di Johor dan masuk hari ke 4 aku dah gerak balik ke kolej di Penang *peh sebak* Kali ini aku lah musafir diaidil fitri .


Malam ni sunyi sepi ,tenang je . Dan semua umat islam didunia ni sedang menanti kehadiran malam penuh kebarokatan , iaitu malam Lailatul Qadar . SubhanaAllah ...apakah malam ni merupakan malam itu? Sebab malam ni malam yg bilangannya ganjil dan suasana malam ni memang mendamaikan . Wallahhualam Allah je yg tahu akannya .


Apa hajat aku kalaulah malam ini adalah malam Lailatul Qadar ?
Dengan kebesaran Allah dan dengan janji-janjiNya . Aku mohon Allah limpahkan cahaya keimanan dalam diri aku ,kepada semua ahli keluarga aku ,kawan-kawan aku dan semua muslimin dan muslimah diMalaysia ini . Dan aku bermohon Allah jauhkan mama dan ayah aku dari azab api neraka . Dan lagi ,andainya nyawa aku diambil nanti , aku nak Allah matikan aku dalam keadaan yg beriman .


Amin3x ya Robbal a'alamin .


oklah dah pukul 2 am ...aku cuba untuk tidur ,esok ada kelas sampai pukul 12 tengahari .Salam malam jumaat yg penuh kebarokatan. Aku ada benda nak kongsi lagi ,tapi mata aku dah naik juling ,menaip dalam gelap . Kah !