ORANG MAKIN MEREPUT

Lebih 80hari akak pergi tinggalkan aku dan semuanya atas dunia ni . Aku hilang kakak . Mama dan ayah hilang anak kesayangan . Murid-murid kat taska  hilang cikgu cantik mereka . Lect kat kelas pendidikan awal  kanak-kanak hilang pelajar pemalu. Kawan alam maya hilang kawan baik . Dan semua adalah kehilangan kau kak ..


Bila aku tertekan dengan masaalah macam sekarang ni . Aku akan ingat kat akak . Selalu bila aku tention , akak akan bawak aku tengok wayang ,  Karaoke , pergi makan , shopping atau lepak Danga Bay . Tapi sekarang tidak lagi.


Hari raya lepas ,aku sempat ziarah pusara sepi akak . Masih merah lagi tanah disitu . Rumput-rumput halus mula menutupi tanahnya dan daun pandan kering ( bunga rampai ) masih menutupi atas pusara  akak . Batu nisan yang kaku aku pandang sayu kerana aku tau mereka berdua je teman akak disitu .


Kak .. datanglah dalam mimpi orang malam ni . Orang rindu akak sangat-sangat tau . Ada banyak yang orang nak cerita kat akak , kisah suka duka orang beberapa minggu kebelakangan ni . Sampaikan orang jadi makin tak kuat kak . Orang bukan lagi Mia yang akak panggil hero tak jadi tu . Tapi sekarang orang lah Mia yang makin lemah dan kian mereput dalam kesepian .



Orang sakit kak  :'(