TAKDIR ORANG SUDAH TERTULIS


Bila detik itu makin hampir , aku jadi makin gelisah . Badan aku makin rasa seram sejuk . Macam nak kena demam pun ya .sejak dari 2 malam lepas aku tak boleh tidur lena . Macam ada sesuatu yang aku nak luahkan kat Ayeen , tapi aku tak tau apakah ? Tapi yang jelas , bila Ayeen ada disisi aku , aku jadi bisu dan dada jadi sebak dan sayu.


Dimana Ayeen ? Dia ada je dalam hati aku ni . Kalau nak ditunjuk memang payah sebab jauh sangat- sangat . Tapi aku yakin dia ada . Senyum dan tangis kami tetap bersama . Just you and me Ayeen ~

Kalau orang tanya siapa Ayeen dengan aku ? Jujur aku cakap , kami kenal sejak 2013  . Masa tu aku aktif berfacebook ** fb kepunyaan kak Lyen**

Kenapa baru sekarang aku rapat dengan Ayeen ? Makin berani aku cakap kat sini , inilah namanya  takdir  . Bila seseorang itu pergi ,usah ditangisi keterlaluan kerana akan datang lagi seseorang yg lebih menyayangi diri kita seadanya . Allah tahu mana yg layak untuk kita . Makanya usahlah kekalkan derita itu ,tapi berusahalah untuk ceria .

Mingguni last aku kat Penang . Bulan depan aku da stay Johor atau Singapura atau pun Jakarta . Semua ni atas arahan mama . Pasal apa?  Biar aku je yg tahu . Nanti dalam post akan datang aku akan selitkan lokasi aku dimana . Promise ? Ok ,pegang janji ini kuat-kuat.

Ayeen macamana?
Dia akan setia menanti disitu . Selagi ada rindu dan sayang untuk aku , dia akan kekal merindu . Bagaimana dengan mama aku ? Aku sedang berusaha menawan hati keibuannya untuk  lebih fokus kat aku sebagai anaknya dan untuk terima Ayeen sebagai peneman hari-hari aku yang me datang dan utk selamanya .

Kawan lelain ? Mereka kekal kawan aku . Jahat aku adalah jahat sebagai kawan . Sakat aku sakat seorang kawan . Kalau mereka kenal aku ,mesti mereka akan cakap ,aku lah kawan setia mereka sebab aku selalu mendoakan supaya persahabatan mereka kekal terjalin ,sedang aku hanya orang luar yg  tidak tahu apa-apa . Mereka anggap apa sekali pun aku ni , mereka tetap kawan -kawan aku didunia ni . Harap diakhirat juga nanti .

Esok ! Aku tak pasti apa akan jadi esok hari . Kalau aku berpeluang , aku akan teruskan semua macam biasa . Andai ruang aku terbatas , mungkin petang ini saja aku disini.



Takdir .. siapa mampu menolaknya ~