Skip to main content

THROWBACK MALAM JUMAAT


Awak cuma demam selsema je sweet heart ..


Aa gitu la kata Dr Hisham kat aku tadi . Doktor paling handsome kat Hospital tempat aku study ni . Hahaha handsome tak handsome ,anak da dua  beb . Jangan nak potong line pulak ea . Laki orang tu ! Korang kalau nak usya doktor pun agak-agak aa sikit . Ada ramai lagi doktor lelaki muda kat Malaysia ni . Asalkan jangan korang pilih yang kaki  selfie . Nahas lu bhai , ada kang dia selfie masa korang tengah errr .. errr .. hahaha what the fish !!? Lantak aa tu  bukan bf aku ok . So better aku tak payah nak meroyan bagai dalam ni untuk dia . Gasak dia aa nak buat apa depan pesakit dia  . Hahahaha ayat pasrah ni doe ~


Eh ! Aku ni da macam tak demam je !? A ah  .. aku da makan ubat flu tadi . Kejap lagi mamai la ni . Tah tah lepas ni terbongkang da atas katil ni . Erm .. maklumlah kan  malam jumaat , orang bujang kena tidur awal sikit katanya . Haish .. pesan mama ni dari aku umur 5 tahun ,sampai sekarang aku ingat lagi . Kata mama :


Budak kecik , kalau malam jumaat , kalau tak pandai lagi nak baca yasin atau tak reti lagi nak solat tahjud , baik lepas isyak tidur . Tak payah tengok tv atau video .


Aku yang lurus bendul ni tanya la kan :

Kenapa kena tidur awal kalau tak pandai lagi baca yasin atau solat tahjud ma?


Dengan wajah serius mama cakap :

Malam jumaat momok banyak  kat luar sana . Kita kalau nak halau momok , kena baca ayat suci alQuran macam surah yasin ke . Atau pun buat solat sunat . Nanti momok lari jauh dari kita . Aaa awak tau baca yasin?


Aku geleng kan kepala perlahan-lahan . Tapi ma !! Orang reti baca doa !! Aaa ..

Doa apa?? Tanya mama dengan dahi berkerut ..

Heheeeee .. doa makan? Doa tidur ! .. aa  Aku jawab sambil garu-garu kepala.

Mama : @#$&%€÷¥.. Dah! Dah !  Nanti lepas solat isyak ,terus masuk bilik tau dengan kakak .



Aku anggukkan je kepala . Padahal jiwa aku Tuhan je tahu. Akak?  Masa tu akak masih leka  mewarna  buku snow white yang mama belikan  kat kedai buku Printis ! Kalau jual buku mewarna akak aku ,aku rasa dapat da beli teddy bear yg tinggi nya 1 meter tu . Haish dia memang suka main kaler . Tak macam aku ! Aku suka  tolong ayah kemas garaj atau service kereta dan motor kepunyaan ayah  . Hebat tak awek bengkel ni beb ?? Dari kecik tau sifat tu sudah terserlah!


hahaha tak boleh blah punya perangai aku ni kan.  Ok lah dah isyak ,lepas ni aku nk mimpi indah - indah dengan momok .. eh ! Dengan Ayeeen lah . Tak pernah Ayeen masuk dalam mimpi aku doe . Erm.. erm .. nape ek ??


Hahahaha gatal !

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx