AKU LAYAN KAZEN


Jumaat dah melepasi sempadan setengahari. Aku harini banyak masa habiskan dengan kazen aku yang harini tak ke sekolah . Orang Johor , jumaatkan cuti .so pepagi lagi makcik dari kampung Sebelah dah datang kerumah nenek . Riuh rendah rumah orangtua tu dan .. Dan aku ? Aku masih dirumah nenek menanti saat untuk diambil mama pulang ke JB , seriously aku rindu dah kat orang JB sey..erm.. mereput sudah.

Tengah aku melepak diruang tamu sambil tv menonton aku , tetiba kazen aku yang form 1 duduk sebelah . She said , kak , kak Mia ada wechat tak ek ? Aku dengan muka penipu jawab , aaa ..dulu ada ,sekarang dah takda , kenapa tanya ?

Kak , yang sebenarnya  orang ni tengah gadoh dengan classmate orang ni . Aku tanya ,lelaki ke perempuan ? Erm.. perempuan aa kak .. lelaki watpe buat gaduh  , bazir tenaga je .

Eh ! Aku terkejut pura-pura lagi , sambil gelak aku tanya dia ..dengan lelaki tak boleh ea gadoh? Akak gadoh dengan kawan  lelaki okay je . Hahaha akak tu lain . Akak hero !! Tapi dulu lah akak hero sekarang dah tak .. kahkahkah sekarang akak dah jadi puteri salju putih kot kat kampung ni.. Hahahaha

Ermm.. budak bertuah !! Dibahannya aku terus ek ..ermm.. takpa kau..ada masa kau kena pulak hai la budak . Hahaha aku bisik dalam hati dan dia sure tak dengar , kecuali dia baca post ini . Hahaha Ok, awak gadoh perempuan dengan perempuan atas sebab apa je pun ? Soal aku kat dia .


Budak tu la kak , dia suka sangat sindir-sindir saya kat kelas ,kat kantin , kat makmal , kat wechat pun dia asik bahan saya je.. sindir macamana  tu ? Aku soal macam berminat sangat nak tau .. Pasalnya orang ada ramai secret admire , yang budak - budak sekarang panggil crush tu lah ..akak tau kan?


Err.. keras tau aa , but kalau crush tu , macam tak berapa nak tau lah hahaha aku sesaja buat kebodoh-bodohan dengan dia , sebab nak dengar apa kata dia . Maklomlahkan budak baru nak up ni ,seronok jugak dilayankan hihihi


Aa.. ada lah 2,3 orang boys ni suka kat saya ni tapi takda pun saya amek kesah ,sebab tak maulah amek kisah cinta-cinta ni ,nanti emak bising kalau tau .. macam akak mia pun dulu takda bf kan masa umur macam saya ?  A ah .. tak main aa bf umur 13 tahun ni , lepas habis sekolah ada bf baru best ! Feelings dia lain nanti .. Aaa .. hahahaha aku mengedog dia ?!

So ni kalau akak ada wechat aa kan , awak nak akak buat apa je kat classmate awak tu ? Saya nak akak sound budak tu cukup-cukup ,  cakap kat dia kalau dia nak budak-budak lelaki yang suka kat saya tu , amek la .. saya tak hadap aa.. bikin sesak kepala otak je nak fikir pasal lelaki - lelaki ni , sekarang time nak enjoy kan .. time untuk berhuhu

Eh ! Awak jelah beritahu dia ! Why akak pulak nak terlibat sama , kan dia gadoh dengan awak?  Ala .. dia kurang ajarlah kak , saya tak pandai nak marah orang , nanti saya nangis  ,bukan saya marah .. ermm lagi pun akak kan garang , brutal dan akak kan suka sound orang yg macam kat facebook kak Lyen dulu , akak selalu sound orang yg kurang ajar dgn kak Lyen . Sampai ramai kawan kak Lyen takut nak pm kak Lyen.


Hahahah kurang ajar sey ! Ini budak masih ingat kisah aku muda-muda dulu . Zaman aku brutal dan tak reti nak paham orang. Adoii tu dulu la.. sekarang akak dah tak macam tu lagi . Akak dah 20 tahun ni . Awak settlekan sendirilah , ada apa -apa just beritahu akak nak cakap macamana dengan dia , ok ?


Ermm.. akak ajarkan  ..ok .. ok .. akak ajarkan macamana nak susun ayat tu . Yang penting ayatnya tak makan tuan .. hahahaha ..aa .. camtulah kak mia .. okay , okay  ..  kazen aku just senyum sambil tengok handphone dia . Aku akan jadi dia punya sifu ?? Hahahaha tengok dan lihat je nanti .k?

Comments