Skip to main content

AKU MASIH DISINI



Hari ni dan esok ,semua budak - budak yang balik cuti sem selama seminggu ke kampung halaman akan berangkat balik ke asrama masing - masing semula . Kalau tak aku pun jadi diantara mereka . Tapi oleh kerana aku ni special kes , akhirnya aku still mereput dalam bilik ku syurga ku ini selama 2 bulan . Jom kita berhuhu .. hahaha aku redha je beb , biarlah korang nak kata padan muka ke , apa ke , aku still meredhai akannya . Ayat bajet hahahaha bajet bagus padahal tak bagus mana pun .


2 bulan aku kat Penang dah berjaya buat aku seperti berada dalam penjara selama 2 tahun 2 hari 2 jam ! 2 saat ! 2 detik ! Hahaha merepek repek sudah ! Tapi korang cuba aa bayangkan ea ..


First  :  bila salah sorang batch aku buat masaalah , dia sure aa kena denda , tapi yang merepeknya dengan kami yang 80 orang student dari batch yg sama pun kena denda jugak beb ! Lu ingat ni lawak ?? Mampushhh tak lawak doe .!! Aaaa .. kalau denda setakat tak boleh mandi 24jam tu aku ok lagi . Ni dendanya 2 minggu tak boleh keluar asrama !! Walaupun hari cuti sabtu dan ahad !! Pergh ~~~  kematu doe ponggong guwa ni asik lepak atas katil lepas habis kelas tu ! 2 minggu beb , 14 hari tu !! Lama siak  !!  Pishanggg ~


Second : tiap malam ambil kedatangan sebelum tidur . Cakap ambil kedatangan macam je kat sekolah dulu kan ? Usin ? Datang cikguuuu .. Usop ? Ada cikguuuu... kat sini tak beb. Kat sini ambil nama satu persatu dari tahun 3 , tahun 2 last sekali tahun 1 . 1 tahun tu ada dalam 200 pelajar . Korang darabkan dengan 3 tahun  dapatlah 600 orang yang nak di panggil dan bukan je panggil ,tapi kena tandatangan  lagi tu . Kononnya takut aa anak dara orang lompat pagar hostel nak pergi jumpa pacar ! Hahaha mace hare doe .


Dah tu kalau pelajar semua macam aku , sure aa on time , aku rasa semua kerja settle sebelum pukul 10 malam . Tapi biasa aa kan , awek - awek manja kolej . Terkeseng -keseng , terhegeh - hegeh nak turun port . Lastly elok -elok siapnya pukul 10 malam , kekadang tu melarat sampai 11-12 am ! Mana nak ingat baju yang tak dicuci lagi , kerja yang lect bagi lagi . Nak iron baju lagi , nak gosip lagi aa .. dah tu nak ' dating ' lagi ..hahaha gedik ah dating mendanya , cakap je nak online internet . Haish ~~~ stress doe ..streessss !!

Third : pengajar aku sangat baik . Diaorang selalu ajar aku dengan cara mereka yg sangat buat aku selalu binggung ! Pot pet , pot pet depan kelas , buat latihan ,lastly baru bagi nota  ! Hahaha  sungguh awesome ! Aku ni jenis bebal sikit . Kalau suruh baca buku-buku tebal dalam bahasa inggeris tu , memang lemau aa  beb tapi kalau bagi nota awal , cara tu  memang sangat membantu . Dan hasilnya bila test , kerap sangat aku cukup makan je resultnya . Ermm.. tak membantu aa..


Ford : aku duduk sana aku tak boleh masuk la beb , 1 bilik 4 orang , bilik yg saiz 10 kaki x 10 kaki tu korang bayangkan ada 4 katil bujang !! Sempit giler !! Perabut buruk gila tu aku boleh terima lagi k ,tapi 4 orang pelajar tu semua dari negeri lain-lain doe . Tak ke macam ayam dengan itik kalau bersembang ! Contoh roomate aku je . Ada Johorean , ada Perakean , ada Terengganuean , ada Pahangean . Pernah satu hari tu masa hari pertama kat bilik :

Terengganurean sembang dgn Pahangrean


T : mung dok mana ?
P : dok Pahang
T  : mung dok mana??
P  : dok Pahang !!!
T  : soalang macam tu pung dok pahang ?

Aku cakap ahh suddah ..sampai esok budak Terengganu ni dok pahang apa budak Pahang ni cakap . So aku tukang translate kan . Awak ..dia ni asal dari Pahang , bukan dia tidak paham awak tanya soalan tu ..pahang  dok ?  Dan akhirnya mereka gelak sakan sebab dua - dua dok pahang  .. hahahaha aku mereput doeee...

And now !! Tu semua cerita 2 bulan aku kat Penang . Sekarang tak lagi , aku bakal jadi anak kesayangan mama dan ayah  , ikut je apa kata mereka dan aku akan dihantark kesebuah daerah baru bila aku sudah sihat 100% , insya allah .. aku akan terus redha sampai akhir hayat ini .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx