AKU RATU JIWA



Tujuh  tingkat petala bukan tinggi
Jalur pelangi yg selari bukan halangan
Kuda terbang tersepit dicelah awan?
Rumput terbakar hangit sampai bulan terhidu bau ?
Mengapakah ratusan burung memekik cemas kadang kala
merenggus dosa ?
Hah ? Dosa itu milik siapa ?
Antara semut dan gula pasti ada yang kecewa,
persetan saja pada semua katanya.
Kelabu asap air mata tak berguna,
takkan sama dgn sebungkus sirap limau ais milik kau !
Perlukah merunggut pada langit ?
Apa mahu mu ?
Kiamat ? Atau taubat ?
Dunia kian ke distinasi terakhir
Takda siapa yang tahu bila
Apa yang korang tahu ?
Amarah pada dunia?
Buat celaka pada diri sendiri ?
Mari aku buat cerita ,
kalau kau hidup asik nak kalut
Kabar pada aku  , biar aku teliti ,
mana 1 jiwa ,mana 1 hati
Mana 1 kecewa ,mana 1 mati
Mana 1 kekasih ,mana 1 buah hati.
Aku yg masih kaku diambang pintu ,
dari tadi dok setia menunggu
Oii beb , korang dah  bangun ke tu ?
Zuhri ,Asri ,Maghribi ,Isyaki dan Subhi adalah hak korang
dosa , pahala ,azab ,syurga neraka itu semua kekal ada.
dosa aku apa?
Bila aku buat-buat lupa
nak ingatkan kau dan diri aku ini
bahawa dunia makin tenat ,
hidup lawannya mati ,
dan solat itu tiang agama !
Tiang   beb  tiang !!
sedang penghuninya ?
makin khayal diatas toto basah..
Menjilat mimpi dan hasil bumi tanpa henti ,
Oii siapa kau ini asik nak berpesan -pesan?
Aku ?  Akulah ratu jiwa dari kampung Dua Belah
.. lebiu ~

Comments