BAWALAH AKU PERGI


Selamat malam kak ..
Orang rindu akak saat ni . Kalau akak ada  kat sebelah orang saat ni ,mesti akak sedih tengok keadaan orang yg sekarang . Kak .. orang tak lagi seperti dulu . Happy go lucky ! Nakal ! Gila-gila ! Kuat menyakat ! Suka tersenyum dan kuat berangan !  Sekarang dah lain dah kak . Tiap hari kalau tak termenung , orang menangis , tak menangis orang pastinya tidur dan bangun tidur akan termenung semula dan menangis kembali ! Ye kak , tulah rutin orang sekarang ni . Kebahagiaan dah takda erti.


Kak .. balik lah ke sisi orang malam ni . Orang nak ceritakan pada akak , payahnya menjadi mia yg sekarang kak . Hidup orang dah tak serupa orang lagi . Orang makin tersasar kak . Orang makin jauh dari landasan azali . Orang kini jadi mangsa keadaan . Semuanya angkara cinta lelaki ! Angkara hormatkan orang tua ,angkara kasih dan kasihan . Sakit kak ,sangat sakit sekali ..

Kak .. sekarang ni orang hanya ikut je telunjuk manusia -manusia kejam yg tiada rasa simpati kat orang walaupun seinci ! Yang tak pernah nak bagi orang peluang nak kejar jalan orang idamkan selama ni . Orang kini umpama hamba pada dunia revolusi imaginasi manusia hipokrit alam ! Orang hanya patung , yg diarah pada kehendak mereka . Otak orang dikunci supaya tidak boleh berfikiran lagi jauh . Orang hanya diarah menurut perintah masing -masing . Orang makin tak berdaya kak . Dunia orang makin malas berputar pada paksinya kak .


Kak .. bawa lah orang pergi kedunia akak . Biarkan orang dekati akak didunia baru akak . Mungkin itu jalan terakhir untuk semua kemelut orang kali ni . Dunia orang yg  sekarang ni kian jadi hambar . Setiap sudut hanya pelastik !! Orang letih kak ..sangat letih .. tolong kak , bawalah orang pergi .. pergi jauh bersama akak . Kita bersembang macam dulu . Kita gelak sesama dalam pelukkan kasih sayang . Akak ,kakak orang dan orang  adalah adik akak . Kak .. datanglah ambil orang disini . Dibilik kita yg makin lama ,makin sunyi . Orang tak pernah jemu tunggu akak datang dan kemudian bawa orang pergi ... kita pergi ye kak ? Yep.. sama-sama kita pergi .. kita sama-sama untuk pergi mati ~



Comments

herry ace said…
:'( dont go. lemme go .
anakjawe said…
sedih nye.. strong mia.. :'(
Yenda Ixati said…
Kalau da syg .. aa :'(
Yenda Ixati said…
Manusia beb camni aa , yg xrase sedih tu ayam kot ..