Skip to main content

BAWALAH AKU PERGI


Selamat malam kak ..
Orang rindu akak saat ni . Kalau akak ada  kat sebelah orang saat ni ,mesti akak sedih tengok keadaan orang yg sekarang . Kak .. orang tak lagi seperti dulu . Happy go lucky ! Nakal ! Gila-gila ! Kuat menyakat ! Suka tersenyum dan kuat berangan !  Sekarang dah lain dah kak . Tiap hari kalau tak termenung , orang menangis , tak menangis orang pastinya tidur dan bangun tidur akan termenung semula dan menangis kembali ! Ye kak , tulah rutin orang sekarang ni . Kebahagiaan dah takda erti.


Kak .. balik lah ke sisi orang malam ni . Orang nak ceritakan pada akak , payahnya menjadi mia yg sekarang kak . Hidup orang dah tak serupa orang lagi . Orang makin tersasar kak . Orang makin jauh dari landasan azali . Orang kini jadi mangsa keadaan . Semuanya angkara cinta lelaki ! Angkara hormatkan orang tua ,angkara kasih dan kasihan . Sakit kak ,sangat sakit sekali ..

Kak .. sekarang ni orang hanya ikut je telunjuk manusia -manusia kejam yg tiada rasa simpati kat orang walaupun seinci ! Yang tak pernah nak bagi orang peluang nak kejar jalan orang idamkan selama ni . Orang kini umpama hamba pada dunia revolusi imaginasi manusia hipokrit alam ! Orang hanya patung , yg diarah pada kehendak mereka . Otak orang dikunci supaya tidak boleh berfikiran lagi jauh . Orang hanya diarah menurut perintah masing -masing . Orang makin tak berdaya kak . Dunia orang makin malas berputar pada paksinya kak .


Kak .. bawa lah orang pergi kedunia akak . Biarkan orang dekati akak didunia baru akak . Mungkin itu jalan terakhir untuk semua kemelut orang kali ni . Dunia orang yg  sekarang ni kian jadi hambar . Setiap sudut hanya pelastik !! Orang letih kak ..sangat letih .. tolong kak , bawalah orang pergi .. pergi jauh bersama akak . Kita bersembang macam dulu . Kita gelak sesama dalam pelukkan kasih sayang . Akak ,kakak orang dan orang  adalah adik akak . Kak .. datanglah ambil orang disini . Dibilik kita yg makin lama ,makin sunyi . Orang tak pernah jemu tunggu akak datang dan kemudian bawa orang pergi ... kita pergi ye kak ? Yep.. sama-sama kita pergi .. kita sama-sama untuk pergi mati ~



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx