BUDAK SELANGOR PART 5


Aku free 200% petang ni sambil ngobrol dengan makcik Dayah kat anjung rumah nenek . Tengok muka makcik Dayah yang suka senyum , tetiba aku rindu kat mother siber aku ..maQ .. lama dah tak otp dengan orang tua tu . Dia pun busy sekarang ni sebab dah jarang nampak dia online twitter or blog or wechat . Faktor usia barangkali !  Hahaha typo pulak , faktor tugasan yang banyak agaknya .


Teringat aku kisah dimana waktu aku jemput maQ join group wechat karoke jamban tu . Hahaha asalnya aku seram jugak nak invited maQ join ,tapi atas desakkan zaid lah yang teringin sangat nak ngorat anak maQ , akhirnya aku pun invited maQ . Jantung gemuruh jugak time tu , kot maQ ceramah kitaorang ,masak aku kena marah dengan budak-budak Selangor tu pulak lahai.

Tunggu ..tunggu punya tunggu akhirnya maQ beri salam kat kami semua . Dan bila minta intro , maQ cakap dia umur 46 tahun !! Ahh sudah ,aku  tengok muka dia macam 30an jek , but if tengok badan .. ok ok ,46 tahun ! Hahaha sorry ye maQ . Joke jek ni .

Then lepas maQ bagi salam dan intro ,  one by one budak -budak Selangor tu masuk tegur maQ . Perh seriously aku cakap , tak menang tangan maQ nak jawab ,aku just perati je sebab hati aku masih was - was  , risau maQ marah or meluat dengan kawan-kawan aku kat group tu .

But !! Korang sure tak caya aaa kalau aku cakap ! MaQ .. maQ dah make our day aa beb !! Group memang happening giler !! Hahahaha paling lawak si Acai aa ..baru je bangun tidur terus cari songkok  ,nak solat tahajjud  , padahal jam baru pukul 12 tengahari !!  Hahaha lain-lain tu jangan cakap aa kan . Asik nak membodek maQ sesaja  , maklumlah orang tua tu ada 3 orang anak dara . Comel-comel pulak tu ..bhahaha

Zaid yang sebelum ni asik kerjanya nak membahan orang ,asik sangat beristighfar  , shawal asik nak itu , nak ini sebab nak cover diri . Bob ? Tetiba sebak sebab rindu kat emak dia , dia cakap " maQ , mak saya dah takda " .. alamak ..sebelum ni tunjuk samseng kat group tu habaq hang . Hahaha but si Mustaqim tu malu-malu kot sebab dia hormat kat maQ . Bythe way , maQ kenal herry tu . And diaorang macam dah lama kenal aku tengok . Well maybe from my sis la kot .. kisah lama la tu . Abaikan je  ok hihihi

Tapi serious beb , everytime ,even  bila maQ beri salam je , masing -masing yang ad dalam group tu sibuk jaga whuduk ! Tanya jam dah pukul berapa ? Solat dah masuk waktu ke belum , Kiblat kat mana . Puasa sunat lah . Berzikirlah .. hahahaha mace hare ..dan2 gitu ha!!  Macamlah maQ tak baca chat dan voice chat mereka yang kalau sebelum-sebelum tu  , time  maQ tak masuk tu . Hahahaha anak hantu tu , bukan calon menantu .. kata-kata  maQ yang masih terbayang-bayang diruangan mata aku ni .. lahai.. miss thats moment doe  :'(

Paling meriah masa maQ invited anak dara dia yang comel tu uhuks.. budak Ety tulaa..siapa lagi ..awww .. melting sey  nengok senyumannya ..hahahaha .. tapi disebabkan Ety terlalu busy kat kolej  , makanya dia tak la kerap masuk group , lagi pun .. dia dah ada bf kot . Hahahaha budak Selangor  rupanya kaki sakat jugak ek . Siot aa korang !!

Apa pun , thanks so much maQ , Ety , sebab dah buat kami tak kering gusi dalam group tu bila u alls join kami . Cuma yang aku pelik , bila maQ masuk , why budak boys je  chat , budak-budak girls hilang kemana entah . Hahahaha i dont like that!  Dan sekarang ,aku ,maQ dah tak join dah group tu . Well nothing to share anymore doe .. berhuhu jelah sampai lebam !


Comments