KEJUTAN MAMAT KAROKE



Selamanya , hati ini akan selalu memujamu .. ceh layan lagu mewangi siut. Maklumlah baru lepas mandi , dah wangi -wangi gitew . Sebenarnya tu lagu masa budak-budak rewang layan karaoke kat rumah pengantin tadi. Not bad la suara mamat tu , 80% mirip Akim hahaha puji  ?? dia tak tahu takpa . But aku iklas ni hahaha

Masa tu aku tengah lepak dengan tunang abang Deen dan beberapa orang kazen gugurls aku kat anjung rumah . Tunggu pengantin siap makan beradap sebab kami nak bergambar dengan pengantin hajatnya hahaha amek berkat beb ,mana la tahu tahun depan rezeki aku pulak aaa makan nasi beryani gam korang aku lanje tau ..aaa sedap tu !

Tengah syok memerhatikan para jemputan yang keluar masuk , tiba-tiba aku terdengar :


"Saya nak tujukan lagu ni buat anak mak ngah yang datang dari Pasir Gudang , JB , yang  budak kampung sini gelar  Mia  gadis Kotaraya , dan  harapan saya mia terhibur dengar lagu ini dan rajin makan ubat dan cepat sembuh. Kami budak-budak yang selalu bikin motor kat Deen workshop ,sentiasa mendoakan mia sihat dan ceria seperti dulu-dulu , semoga Allah perkenan kan doa kami , amin"

Amiinn .....


Mak oii .. panjang nya ucapan kau oii !!  Dan ucapan tu diakhiri dgn tepukan gemuruh dari kawan-kawan dan saudara mara aku yang ada disitu .peh ...merah doe muka aku ni ..malu , terharu , sedih ,sebak teruja , macam kerek sikit pun ada .tak senang doe aku nak duduk , semua mata dok pandang-pandang aku je masa tu .. hahahaha dan the same time aku just show jari


\m/ .. thanks babe !! Rock you !!  *muka merah padam*


Hahaha beb ,sebenarnya aku kalau kat kampung nenek ni , budak kampung panggil aku **MIA GADIS KOTARAYA**  hahahaha tang mana kota raya tu ,aku pun tak paham , pada aku cukup lah aku jaga mahkota aku sebagai gadis melayu islam ni . Insya allah .. lain-lain biarlah aku jadi orang yang biasa-biasa je sebab aku pun bukan baik sangat ,degil pun ada . But perangai aku yang mudah masuk line dengan menyakat  orang ni kot yang buat orang baik dengan aku walau dimana je . Last tadi  masa nak balik , kak Suraya @tunang abang Deen beritahu orang yang request lagu tu sebenarnya abang Deen dan kak Suraya sendiri ,sebab diaorang sayang aku , dia orang nak aku happy dan ceria macam selalu , dan kuat semangat lebih lagi lepas aku kehilangan akak yang paling aku sayang ..


Thanks guys .. aku akan cuba untuk jadi lebih kuat dengan dorongan korang dan budi baik korang kat aku ni . Kalau lah kak Lyen ada ,sure dia dapat tengok camana gabranya aku time mamat tu sebut nama aku ..


kak orang rindu akak :'(

Comments