Skip to main content

KISAH PUKUL 12.45AM

1 am !

Aku tak jadi tidur la , tadi ye ye jek mamai sakan . Tapi baru terlelap kejap ,aku terdengar suara orang panggil aku dari luar . Tengok jam pada phone dah pukul 12.45am. Siapa datang ni ? Aku tengok Fatin dah sedap tidur . Maklumlahkan orang dah jumpa kekasih malam tadi. Dan aku jadi guardgirl ! Grrr ..nak kejutkan Fatin ni kesian la pulak. Dah la esok dia kena kerja pagi. Masalahnya  erm ..siapa yang panggil nama aku ni? Mushkil meluap-luap jadinya . Baru tadi aku sembang pasal aruah akak dengan kawan-kawan siber dia dan buat post pasal 100 hari pemergian aruah akak aku . Takkan dia balik kot ?

 Alfatihah.


Suara tu kedengaran lagi ,kali ni makin jelas . Adoiyai .. peluh sejuk aku meleleh kat dahi. Aku beranikan diri jengah tingkap bilik ,untuk melihat gerangan siapa orang yang kerap sangat memanggil aku tu . Beria-ria nak jumpa aku lewat malam ni.  Dan bila aku jengah , suara itu terus menjerit .

beb !! Aku ni .. Fatin tidur rumah kau ea?
Jerit Dila adik Fatin .
Laaa..kau ..buat apa malam - malam ni beb?
Aku rasa lega bila dapat tau yg bagi salam tu  adik Fatin si Dila.
A ah.. dia da tido da..yg kau ni da kenapa?
Oh takpa lah , motor aku rosak kat depan sana ,
aku baru balik kerja ni.
so kau  letak mana  motor tu?
Ada kat rumah member aku .
so masuk la tidur sini je beb !
Eh tak tak ..aku nak amek motor Fatin ,
esok sebelum subuh aku datang sini amek dia k .
kunci ??
Takpa takpa ..aku aku kunci spare dia ni haa
okk ..take care ,nanti aku beritahu dia aa ..
Hati-hati doe ,malam da ni..
alright beb !
Assalamualaikum ..
waalaikumsalam !


Aku tarik nafas lega . Dan Dila pun blah dalam kepekatan malam dengan suara ekzos motor Fatin . Dan akhirnya tinggallah aku dihalaman rindu sambil ditemani bunyi nafas Fatin yang ..yang ..yang  macam bunyi tali brek bocor .. grrr aku tak boleh tidur aa beb ,silent aa sikit suara tu ..aku bisik kat telinga dia , tapi sia-sia .


Lastly aku switch on tv , layan movie..settle ~






Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx