Skip to main content

LAMARAN MAMA AKU TOLAK


Rupanya harini dah hari ahad . Patut lah semalam aku rasa macam hari sabtu je . Korang tau kenapa aku dapat tau yg semalam macam sabtu ?  Ada bau ke ?  Nope lah aku pelik je petang semalam boleh pulak lepas aku bangun tido pukul 3 petang tu , aku join adik E  tengok cerita hindi kat tv 3 !  Hahaha terjebak siak . Aku mana layan hindustan ni . Pe barang kan . Hahaha tapi bila tengok heroin dia gelek dada , melopong jugak mulut ni . Hahahaha sambil tu kepala otak aku bercakap , camana kau goyang doe ?? Hahahaha mace hare punya soalan !  Korang baca siapa suruh ??  Eleh..


Harini , pepagi lagi mama dah cakap , jom ikut mama pergi taska . Makcik yang tolong mama tu kerja half day je , dia nak pergi jemputan kawen petang nanti .


Bila sembang pasal taska ! Automatik aku terbayang budak - budak kecik yg nakal , kuat main , menangis , lari-lari , bergaduh . Adoiyaii .. keluar bintang kepala  aku  kot nanti .


Dengan mata layu , kuyu , suara lemah lesu , aku merenung mama .. ma .. tak nak aa ikut mama , orang tak selesa nanti . Budak ramai kan . Da la orang ni tak sihat lagi . Bukan orang boleh bantu mama pun , just duduk je macam boss pulak. Tak nak lah !


Ermm.. mama mengeluh perlahan . Awak memang kalau ajak pergi taska je ,macam - macam alasan awak  reka . Mama bukan kenal awak sehari ni . Dah lebih 20 tahun awak ada depan mata mama ok . Lainlah akak awak ,dia suka je kalau ajak pergi taska tu sejak dia  dari kecil lagi .

Ma ... lagi pun nanti lepas makan ubat orang kena tidur lah . Macamana nk tidur kat taska tu kalau budak ramai . Erm .. tak selesa nanti ma ..


Yelaaa..yelaaa.. awak tak perlu ikut mama . Tapi ingat , jangan pulak buat yg bukan-bukan tau . Mana lah tau kan dah duduk sorang, setan banyak datang menggoda .


Baik boss !! Hahahah  aku tabik spring kat mama serta merta . Mama just senyum sambil cakap perlahan ,tapi aku dengar .. kata dia .. perangai pengkid tu boleh tak ubah sikit-sikit . Tak nampak perempuan sangat la , tak sweet giteww~


What ???  Mama guwa bahan guwa depan - depan siut !!! Adoiyaii ..tutup muka dengan towel mandi terus ..hahahaha tapi ..aaa .. masih ada tapinya lagi k . Tapi .. mama tak perasan ke yang guwa dah makin comel dan bergetah sekarang ni . Hahahaha ajet-ajet  je guwa ni . Tapi memang betul lahkan .  Korang kalau jumpa guwa depan-depan sekarang ni . Dah pandang sekali ,nak pandang lagi dan lagi dan lagi dan lagi dan lagi .. hahahaha aaa.. semua ini adalah sesuatu yg aku kena rahsiakan dulu aa kan . Sorry  ...




Call me maybe ?? Hahahaha

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx