MAS KAHWIN




Tu hah atas tu ! Entah mengada apa aku update pasal mas kahwin pulak kalini . Tapi naluri aku memang beria sangat nak share dengan korang . Apa aku dah merenyam nak  nikah ke ni ? Emm rasanya macam tak . Sebab mama cakap :    **Awak nak kawin ? Jerang air pun hangit ! Lipat baju pun tak reti ,  basuh baju pun masih tak sempurna , goreng ikan basah tapi masinnya kalah ikan masin , rebus telur pun hangus . Macam tu nak kawin? Macam tu nak jadi bini orang ? Membazir je duit hantaran sampai 10K , tapi dapat isteri yang cuma pandai merempit !!

Adoiyaii.. setepek kena ..tapi dengan selamber derk je aku menjawab :    ** ala ma .. mama pun dulu ayah cakap selalu masak nasi tapi jadi bubur . Goreng ikan letak kunyit ,tapi lepas goreng macam letak kicap , sambal belacan mama tumbuk pun tak lumat , dah tu siapa makan sure kena cerry berry ..aaa.. lepas 27 tahun ok je kan? Semua sedap je orang telan . Sampaikan ayah jarang makan kat kedai kalau mama ada masak dirumah. Ok jek ..emm

ye ..ok je tapi selepas berbelas tahun , hari-hari kena bebel , kena marah ,kena perli dengan ayah awak ..  Bukan terus ok macam sekarang ni..

Aa..kalau macam tu ,orang carilah chef ..master chef maybe.. hahahaha

mama bagi jelingan maut kat aku dan berdengus  ..NO !!

argh !! Mereput doe aku ... hahahaha takpa..takpa.. ada masa panjang lagi ..aku cakap dalam hati** kikikih

Beb ..aku bagi someone satu soalan :

1+2= 22.5

Aku perlukan jawapan dari dia  tapi dia pulak soal aku .
Macamana dapat jawapan gitu ??


Ok ni  aku tunjuk jalan kiranya ..


Pengantin lelaki orang Selangor  + pengantin  perempuan orang Johor  ,yang sorang perempuan tu sebenarnya mak andam so dia cuma perlu bagi  = rm 22.50.. TUNAI .. hahaha



Comments

anakjawe said…
teruskn usaha.. haha.. yukenduit mia..
Yenda Ixati said…
Hahaha t.Q my friend
anakjawe said…
welcome bro,
eh, slh.. welcome mia. hehee