Skip to main content

MAS KAHWIN




Tu hah atas tu ! Entah mengada apa aku update pasal mas kahwin pulak kalini . Tapi naluri aku memang beria sangat nak share dengan korang . Apa aku dah merenyam nak  nikah ke ni ? Emm rasanya macam tak . Sebab mama cakap :    **Awak nak kawin ? Jerang air pun hangit ! Lipat baju pun tak reti ,  basuh baju pun masih tak sempurna , goreng ikan basah tapi masinnya kalah ikan masin , rebus telur pun hangus . Macam tu nak kawin? Macam tu nak jadi bini orang ? Membazir je duit hantaran sampai 10K , tapi dapat isteri yang cuma pandai merempit !!

Adoiyaii.. setepek kena ..tapi dengan selamber derk je aku menjawab :    ** ala ma .. mama pun dulu ayah cakap selalu masak nasi tapi jadi bubur . Goreng ikan letak kunyit ,tapi lepas goreng macam letak kicap , sambal belacan mama tumbuk pun tak lumat , dah tu siapa makan sure kena cerry berry ..aaa.. lepas 27 tahun ok je kan? Semua sedap je orang telan . Sampaikan ayah jarang makan kat kedai kalau mama ada masak dirumah. Ok jek ..emm

ye ..ok je tapi selepas berbelas tahun , hari-hari kena bebel , kena marah ,kena perli dengan ayah awak ..  Bukan terus ok macam sekarang ni..

Aa..kalau macam tu ,orang carilah chef ..master chef maybe.. hahahaha

mama bagi jelingan maut kat aku dan berdengus  ..NO !!

argh !! Mereput doe aku ... hahahaha takpa..takpa.. ada masa panjang lagi ..aku cakap dalam hati** kikikih

Beb ..aku bagi someone satu soalan :

1+2= 22.5

Aku perlukan jawapan dari dia  tapi dia pulak soal aku .
Macamana dapat jawapan gitu ??


Ok ni  aku tunjuk jalan kiranya ..


Pengantin lelaki orang Selangor  + pengantin  perempuan orang Johor  ,yang sorang perempuan tu sebenarnya mak andam so dia cuma perlu bagi  = rm 22.50.. TUNAI .. hahaha



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx