Skip to main content

ORANG JOHOR EKK


Senja kala dan aku dikampung habaq hang . Eh .. tu loghat Kedah tapi kampung aku Muar ,Johor aa beb . Anu .. ekk  ..ekk .. anu ..ekk .. hahahah sampai sekarang aku tak jumpa apa kaedahnya perkataan anu dan apa awesomenya perkataan ekk bagi orang Johor ni . Tapi dah macam ketagihan , bila bercakap je kalau takda anu atau ekk nya , macam tak orang Johor je gitew . Macam gurau tak kaso , macam  takda ulo  beso yg kuajo nak melengko kat pago sungai Muo . Hahahaha adoiyai nampak lucu tapi ni lah trade mark beb . Kau bayangkan orang Kelantan cakap macam ni , koma terus agak aku rasa bhahahaha


Ala asalnya apa aku nak cerita tadi ek ,aku lupa la pulak ek ..


Erm apa pun , bahasa  melambangkan  bangsa beb . Aaa macam aku je ni lah . Dalam alam maya  ,korang sure fikir , aku ni sorang perempuan bertubuh gagah . Ada tatto kat lengan , ada otot ketul-ketul , ada parut kat pipi , bila korang baca gaya bahasa aku kan ? Pergh korang punya imaging pasal aku tu dah macam aku ni perempuan yang selalu beraksi dalam WWE  kan beb . Hahaha padahal aku ni ..erm nyamok nak gigit pun tak sampai hati beb , lalat  nak terbang sebelah pun tak tergamak , sayu hati dia , terbang pun perlahan je ,jejauh je dari aku , takut terbuat bising . See !! Betapa lah mereka  menghormati keayuan aku yg semula jadi ni . Haish nak caya ,caya,tak nak caya ye sudah , aku dah ngaku ni ..aa .. lain kali aku tak ngaku dah yg aku ni memang comel sesangat . Hahahaha al maklom orang Johor lah katakan . Dah la comel , peramah , penyayang dah tu manja dan  perihatin sangat . Erm .. tak caya lagi lah tu .. entah la nakkk ~~

Eh .. mohon undur diri la beb , bola malam ni macam best je kikikih

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx