Skip to main content

SEMBANG DENGAN BAKAL EMAK


Beb korang dah makan ?

Lepas kena bebel dengan nurse peribadi aku semalam , aku rasa baru pukul 1 tengaharini aku dah makan masuk 3 kali ! Aku terfikir jugak ,aku makan ke aku buat mandi makanan tu? Mesti korang tanya kan dalam aku tak sihat ni siapa yg masakan untuk aku sedang mama dah pergi taska seawal 7 pagi . Meh aku story baik **jeling-jeling dapur..^^

Sejak aku balik dari Penang , mama agak busy mulanya. Lepastu mama request la sorang bibik untuk jaga aku . Tapi ayah bergurau kaso beb ,kata ayah :

Dari ambil bibik ,baik bagi abang bini . Hahaha mama jeling dengan mata bulat !!nasib biji mata melekat ,kalau just masukkan dalam kelopak ,aku sure melantun berkali-kali dah biji mata mama kat lantai ruang tamu tu @macam bola pingpong ! Hahaha

Jangan berangan lah bang . Sedang orang yang ada duit rm2.6Bilion tu tak berani nak berangan macam abang ni tau. Aaa..jangan nak cari pasal dengan saya ok ..

Ceh mama nak tunjuk power bebel dia depan anak-anak lah tu . Sedang kan dalam masa yang sama ..aku..ayah , adik E .. just gelak dan gelak. Aku tau ,ayah aku tak akan  buat kerja yang nak kusutkan kepala dia dengan bukak 2 cawangan . Ayah aku seorang yang sangat iklas menyayangi mama dan anak -anak dia. Aku berani cakap dia setia sebab ??? Sebab aku tahu siapa ayah aku !! Hahaha simple right? Selama hampir 27 tahun ayah jadi suami mama , tak pernah sekali pun ada kes yang boleh buat cinta mama dan ayah goyang . Sebabnya ?? Nanti aku tanya la ea. Kot  mama ada baca doa nak ikat hati ayah.. hahaha kalau ada nanti aku share la dgn korang . Fuh ~ jangan percaya aa beb hahahaha

Alamak melalot ! Pasal siapa jaga aku kan tadi? Aaa.. lepas idea bagi bini kena reject dengan mama ,ayah dah beri lagi satu idea . Iaitu bila ayah ada standby kat rumah pada siang hari ,better ayah je yang jaga aku , masakkan makanan utk aku , settlekan rumah tangga . Dan bila ayah keluar kerja sampai petang , ayah akan suruh seorang makcik @jiran aku jugak tolong jaga dan tolong masakkan makanan untuk aku dan adik E . Makcik tu seorang ibu tunggal dan anak-anak dia semua dah keluar bekerja . Ada sorang je lelaki yang masih study , tu pun dah last sem kalau tak silap aku . Handsome siot ..eh **tutup mulut** nanti makcik tu dengar hahahaha

Ok ,kalau makcik tu yang masak , aku cakap korang aa kan , bini tua datang nak belasah dari belakang pun korang tak perasan aa bro..sungguh guwa cakap lu ..aa.. dia punya asam pedas memang mabeles siak !  Macam harini aa ,dia masak ikan merah asam pedas . Pukul 9:30 tadi aku dah makan sepinggan . Lepastu 11:00 aku makan lagi ,tapi just ratah kepala ikan je ,cicah roti ! Setengah bungkus roti daily tu aku telan . Pergh ..tadi pukul 12 ! Aku ajak makcik tu makan sama aku dengan alasan :


makcik makan la sebelum makcik balik , kang pukul 1 makcik nak balik kan?  Meh orang teman kan ea..


ceh lori sampah  dah datang bawak tong. Padahal sendiri yang nak melantak tu hahahaha dan dengan 2 kali aku ajak dgn gaya macam mendesak  ,akhirnya makcik tu pun kecundang dengan ajakkan aku dan kami pun makan lah bersama-sama. Berpeluh-peluh sey orang tua tu ,makan sambil sembang pasal anak bujang dia yang handsome tu !! Eh mak ! Eh .. makcik .. senanya orang mana  boleh sembang pasal lelaki ,nanti makan putus pulak selera ..emm..emm.. hahaha putus menda , 2 kali aku tambah hahahaha asam pedas layan dengan ulam raja pun aku selera . Aku makan tak cerewet aa.. yang aku cerewet ni ialah pasal .. pasal.. mak..eh makcik je la yg tahu ..hahahaha

Tapi korang jangan takut ,  aku bukan taste anak makcik tu ,kata makcik ,anak dia dah nak bertunang hujung tahun ni ..so ??  Aa.. jangan fikir bukan-bukan tentang perasaan aku  sekarang ni . Aku iklas   nak buat baik dgn makcik ni ok ..  eleh  hahahaha , wei..azan wei ..jom zohor dulu , kot lepas ni tak jumpa dah zohor lagi ..aaa.. aku pesankan jek ..

assalammualaikum~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx