Skip to main content

AKU DAH RINGAN ?



Dik !! Kenapa kurus sangat ni !
Tak makan eah?
Rindu nenek eah?
Kurus melampau sangat ni!
Ringan gila ah !!

Aaa .. tu lah perkataan pertama dari abang Deen waktu aku menjejakkan kaki kat kampung malam isnin  lalu . Abang Deen masa tu tengah bersembang dengan kawan-kawan motor dia kat depan bengkel . Ada 4 biji motor kawasaki ninja aku tengok tersergam gagah depan rumah nenek .


Woooo ..motor besar tu kak !!
Yang merah tu cantik nyaaa ..
Eeeee .. geram tengok !

Adik E pulak kemaruk motor besar selepas aku pencen . Hahahaha  kemana tumpahnya kuah kalau tak ke roti jala !!

Sambil mengabaikan  adik E yang keseronokan tengok motor - motor tu , aku buka pintu kereta dengan perlahan . Sekarang ni semua aktiviti aku memang perlahan  ..


0..5m/ perhour .. laju ke ??


Sambil dipimpin mama ,aku cuba untuk berjalan menuju rumah nenek , tapi dengan gagahnya abang Deen offer kudrat dia .


Mak Ngah, Pak  Ngah  .. izinkan saya dukung adik ni bawak naik rumah lah ! boleh ?  Kesian dia nak jalan gelap-gelap ni . Mama ,ayah hanya senyum .


Menyusahkan kau jelah Deen . Tapi dia memang tak boleh jalan laju lagi . Doktor dah pesan haritu . Tanya lah mia tu ? Nak ke dia kena dukung ?

Aku ?? Hahahaha  bila lagi nak jadi snow white ni  kan? Lagi -lagi ada nenek ,mama,ayah dan depan mat -mat motor tu ! Hahahaha gedik !!


Abang kuat ke nak angkat orang ni??aku  saja perli abang Deen . Sebenarnya aku tau , budak kampung ni memang gagah kot . Sebab dia aktif dan lasak . Kerja  harian dia memang aktiviti yang lasak dan perlukan tenaga yg lebih padu dan mantap !

Oiii .. ni Deen  lah badang kampung ni . Hahahaha abang Deen buat lawak !

Okk .. meh  . Aku letak tangan dileher abang Deen dan masa abang Deen angkat akulah dia komplen ayat yang kat atas tu .

Pak Ngah  .. izinkan ye ? Maaf saya  nak tolong adik saya ni je .

Ayah angguk kepala tanda keizinan diberi .

Nenek dan adik E follow kami dari belakang .

Mama dan ayah turunkan barang-barang dari bonet kereta .

Mat -mat motor cuma pandang -pandang  dari celah cahaya lampu kat bengkel

Aku ???  Aku sebak  , masa tu ada rasa nak nangis sebab aku sekarang ni dah  menyusahkan  ramai orang . Aku tak aktif macam dulu . Semua sebab kedegilan aku  !!


*SEBAK*


Beb .. semalam aku timbang berat aku pakai penimbang dalam bengkel abang Deen .. a ah la beb .. aku ringan je .. 45kg !! Sebelum tu berat aku 57-56 kg doe ! Mana hilang nya berat aku yang lain ek??? Allah je yg tahu . :')

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx