AKU DAH RINGAN ?



Dik !! Kenapa kurus sangat ni !
Tak makan eah?
Rindu nenek eah?
Kurus melampau sangat ni!
Ringan gila ah !!

Aaa .. tu lah perkataan pertama dari abang Deen waktu aku menjejakkan kaki kat kampung malam isnin  lalu . Abang Deen masa tu tengah bersembang dengan kawan-kawan motor dia kat depan bengkel . Ada 4 biji motor kawasaki ninja aku tengok tersergam gagah depan rumah nenek .


Woooo ..motor besar tu kak !!
Yang merah tu cantik nyaaa ..
Eeeee .. geram tengok !

Adik E pulak kemaruk motor besar selepas aku pencen . Hahahaha  kemana tumpahnya kuah kalau tak ke roti jala !!

Sambil mengabaikan  adik E yang keseronokan tengok motor - motor tu , aku buka pintu kereta dengan perlahan . Sekarang ni semua aktiviti aku memang perlahan  ..


0..5m/ perhour .. laju ke ??


Sambil dipimpin mama ,aku cuba untuk berjalan menuju rumah nenek , tapi dengan gagahnya abang Deen offer kudrat dia .


Mak Ngah, Pak  Ngah  .. izinkan saya dukung adik ni bawak naik rumah lah ! boleh ?  Kesian dia nak jalan gelap-gelap ni . Mama ,ayah hanya senyum .


Menyusahkan kau jelah Deen . Tapi dia memang tak boleh jalan laju lagi . Doktor dah pesan haritu . Tanya lah mia tu ? Nak ke dia kena dukung ?

Aku ?? Hahahaha  bila lagi nak jadi snow white ni  kan? Lagi -lagi ada nenek ,mama,ayah dan depan mat -mat motor tu ! Hahahaha gedik !!


Abang kuat ke nak angkat orang ni??aku  saja perli abang Deen . Sebenarnya aku tau , budak kampung ni memang gagah kot . Sebab dia aktif dan lasak . Kerja  harian dia memang aktiviti yang lasak dan perlukan tenaga yg lebih padu dan mantap !

Oiii .. ni Deen  lah badang kampung ni . Hahahaha abang Deen buat lawak !

Okk .. meh  . Aku letak tangan dileher abang Deen dan masa abang Deen angkat akulah dia komplen ayat yang kat atas tu .

Pak Ngah  .. izinkan ye ? Maaf saya  nak tolong adik saya ni je .

Ayah angguk kepala tanda keizinan diberi .

Nenek dan adik E follow kami dari belakang .

Mama dan ayah turunkan barang-barang dari bonet kereta .

Mat -mat motor cuma pandang -pandang  dari celah cahaya lampu kat bengkel

Aku ???  Aku sebak  , masa tu ada rasa nak nangis sebab aku sekarang ni dah  menyusahkan  ramai orang . Aku tak aktif macam dulu . Semua sebab kedegilan aku  !!


*SEBAK*


Beb .. semalam aku timbang berat aku pakai penimbang dalam bengkel abang Deen .. a ah la beb .. aku ringan je .. 45kg !! Sebelum tu berat aku 57-56 kg doe ! Mana hilang nya berat aku yang lain ek??? Allah je yg tahu . :')

Comments

anakjawe said…
sy pn org kg ^_^
Yenda Ixati said…
Ooooh ..kk
Hahahahah