Skip to main content

AKU SERAH PADA TAKDIR



Beb .. malam !!
hujan diluar sana . Nenek lepas isyak dah belayar dah . Abang Deen ? Siang pergi  ladang sawit ,malam pulak lepak bengkel ,layan kawan-kawan dia mat-mat motor repair motor memasing .Aku ?  Layan lagu  yg  dihantar oleh someone kat aku baru-baru ni . Haish rindu le tu hahaha . Siapa lagi kalau bukan nurse kesayangan aku  , miss Fatin !! Marah gila dia bila dapat tau aku balik kampung tanpa beritahu kat dia .


Kau tak sayang aku kan beb ? Kau sengaja nak jauhkan diri dari aku kan beb?  kan aku dah janji lepas waktu kerja aku nak jaga kau doe ! Kau balik kampung kenapa doe ?


Hahahahah poyo la Fatin ni ! Ingat aku suka-suka ? Aku enjoy macam ni? Huh !!  cakap tak pakai minda asli betol lah Fatin ni . Entah-entah ayat copy paste kat whats app . Bukan boleh caya minah sorang tu . Idea mace hare !

Aku sebenarnya kesian kat dia . Dahlah kerja hampir 12 jam kat hospital tu ,lepas tu nak sambung jaga aku pulak .mana rest dia?waktu dia nak layan family? Masa dia nak layan kawan-kawan siber? Waktu dia nak layan ex-bf ?  hahahaha yg last tu aku tambah jek .jangan percaya doe !

Fatin Irisyah .. sorang Nurse  , berumur 23  duduk Johor . Dia asalnya kawan aruah kak Lyen tapi  bila aku join budak-budak dia , akhirnya Fatin lah close heart aku ! Hahaha apa doe close heart? Entah la nak , aku pun tak tau  .


Then lepas kak Lyen pergi ,  dia lah yang selalu take care pasal aku . Semua dia nak jaga . Katanya tu amanah aruah akak kat dia . Masa tu aku kerja partime kat Singapura . Dan masa tu akak dah  lemah dan tengah sakit tenat . Masa tu Fatin la yg mengadap akak hari-hari . Yep .. hanya Fatin yg tahu semua  rahsia akak yg aku sendiri tak pernah tahu  . Dan bila aku try tanya . Dengan selamber dia jawab  :

"Memangnya rahsia untuk dicerita? "

Pergh .. deep siak ! 1 bulan aku touching dengan dia but she still dengan janji-janji dia dengan kak Lyen sebelum ni . Rahsia tetap rahsia. Clue pun aku tak nampak doe ! Hint lagilah .  Sampai sekarang ni Fatin masih  kerap menghubungi  aku dan kalau aku hilang  , tau lah dia nak cari aku celah mana .

Fatin ..Apa yang aku risau  sekarang ni tentang dia??.sepertinya ada seseorang bakal jatuh hati kat dia . Bukan aku cemburu , tapi aku cuma risau sejarah hitam cinta 3 dimensi antara aku dan aruah akak ,bakal terjadi lagi . Segalanya  aku serah  pada TAKDIR ILAHI . letih doe banyak fikir ni .  ermm oklah  .. makan ubat jap aa . Baii

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx