Skip to main content

BUAT APA JE BALIK KAMPUNG





Jumaat !
Okay .. Jumaat dan Johorean cuti !  Tapi tidak bagi  peladang muda seperti abang Deen . Tapi tidak  bagi pekerja  kilang seperti tunang abang Deen ( kak Su ) tapi tidak bagi orang -orang kampung yang bekerja sendiri macam penduduk kampung 2 belah , kampung halaman aku . Ok .. aku rela mengaku AKU ORANG KAMPUNG !  Dan kampung aku bukan  kampung hipster hahahaha  kampung aku kampung asli ,  real punya kampung , dan aku  rasa memang layak aku bangga .  Kau hado ? Ermm .. yg sebenarnya cuti hanya utk orang  kerja  gomen  jek  beb ..kikikih


Beb.. Ada orang tanya ,

"  awak duduk kampung  tu , seharian awak buat apa je  Mia ? "

Hahahahahaha aku buat apa kat kampung  beb ? Sebelum aku taip panjang lebar  , orang tu kena fikir balik ,kenapa aku di hantar pulang  ke kampung  2 minggu lebih awal dari cuti sem yang sebenar .  kenapa ayah dan mama hantar aku ? Kenapa kampung ? Apa kerja aku dikampung ? Kenapa aku jarang online kalau duduk kampung ?

Meh baca jawapan aku :

Aku dihantar kekampung selepas aku keluar dari wad . Bila aku di JB , mama dan ayah tak dapat nak tumpukan 100% perhatian kat aku . Aku nak layan diri ? Mustahil doe !  Nak bangun pun kena paut  pada sesuatu , seperti dinding , kerusi atau pun tepi katil . Nak ke bilik air aku perlu di papah oleh seseorang , kadang tu aku terpaksa ambil masa jugak untuk ke toilet sendirian . Kalau lumba lari dengan siput ,kompem siput hari-hari juara doe .hahahaha


Kalau dikampung aku ada  abang Deen , kalau ada kes kecemasan ,  tanpa perlu keizinan majikan , abang Deen boleh balik tengok keadaan aku . Nenek ada . Kazen aku yg  sedang cuti sekolah pun ada  3 orang kat rumah nenek ni . Adik E  pun ikut aku untuk sama - sama  bantu aku bila aku perlukan pertolongan .

Kalau kat JB , memang mama dan ayah ada ,  tapi  macamana mama nak tinggalkan kanak-kanak yg ramai tu kat taska kalau aku  ada kecemasan ?  Kalau ayah ada diluar kawasan macamana ayah nak balik ?  So atas nasihat nenek dan keikhlasan abang Deen . Aku diarahkan balik ke kampung. Yep demi keselamatan aku ! Kadang tunang abang Deen pun sama -sama jaga aku .thanks kak Su  :)


Apa je aku buat  seharian dlm rumah nenek tu??
Jalan pun macam siput ,apa aja aku mampu buat? Makan ubat dan menangis , itu lah rutin aku setakad ini . Kalau masih lagi curiga tentang aku dan aktiviti aku ,aku pasrah . Nak percaya atau tidak .

Kalau sunyi , aku layan  suara seseorang dalam bilik ni ,siapa ?? Sejujurnya  aku hanya ada Mishary bin Rashid je yg setia aku layan setiap  detik aku sunyi . Suara dia masih jadi suara kesayangan aku. Sebab dia setia utk menemani aku dan berjaya buat aku rasa tenang . Alhamdulillah ..


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx