Skip to main content

FACEBOOK BARU AKU


Sayang .. 2am dah ni.  Mata ngadap netbook dah berpinar2 ni aa . Peliknya masuk blog segar bugar pulak . dasar pelajar  malas belajar . Awak pastinya dah sampai ke langit yg ke 7 sekarang ni sebab , keletihan bekerja sepanjang hari tadi .. ceh .. siapa tak sayang kekasih doe .,k,k ..sweet dream ea sayang , sesungguh tidur itu satu ibadah . Haish ... macam solehah gitu aku pagi buta ni ..hahahaha

Beb ..
nak beritahu ,lepas aku deaktif facebook akak * adinda ixati * . Aku memang la cuma aktif  diwechat . Selagi mata terbuka ,wechat ,wechat  dan wechat. lastly aku  deaktif wechat sebab dalam wechat aku tak dapat apa2 yg membina  , wechat pada aku gunanya hanya ketika mencari seseorang . Hahahaha ada banyak makna disitu. Lain2 asik la tengok pic orang selfie . Adoiyai ..bosan doe ..sangat bosan dan bosan  sangat .

Then disebabkan tak mau aku terusan bosan , Ayeeen aku dah create 1 akaun fb baru untuk aku . Sebenarnya dia ada niat lain tu , tapi disebab kan tiada berhasil ,makanya fb tu hanya sebagai perantaraan aku hubungi Ayeeen .


" wanna say thanks so much dear"
Saya akan manafaati akaun tu .


Itu  janji aku pada Ayeen . Lama jugak aku terfikir nak buat apa dengan fb tu ? Aku memang takkan  request friend  kat sesiapa , dan takkan  aprove pada sesiapa yg send friend request. Sebab ? Ok sebab aku nak bebas dari balas pm  beramai2 ! Hahahaha kerek siut !!

Takda la kerek  mana pun beb tapi pengalaman  masa aku guna akaun fb akak dulu dah buat aku serik ! Aku asyik cari pasal dgn orang . Gaduh ! Dapat spam lucah ,  suami orang pm , bf orang mengorat .  Tak orang  dalam negara , orang luar negara pun ada yg menggangu .. hahahahah semua tu kemaruh cinta dan kurang kasih sayang pada pandangan aku la kan.

Lepas seminggu aku on fb ,akhirnya  tercetus idea . Aku amek keputusan , like page yg berunsurkan  agama , page pakar dlm hal ehwal agama, page berkaitan isu wanita , page ber kaitan dgn kehidupan . Page pakar agama tu Misalnya page ustaz2  yg terkenal diMalaysia , yg setiap hari memberi ilmu , baik  ilmu dunia ,mau pun akhirat.


 Akhirya ... setiap kali  bosan dan free .. aku on facebook , aku akan dapat ilmu dan pelajaran baru . Thanks  to Ayeeen  yg bersungguh2 nak aku happy dan nak aku tidak rasa bosan . Semoga Allah balas semua kasih sayang  ,pengorbanan masa yg Ayeeeen  dah  peruntukkan kepada aku selama ini . Muah ! :*


Manfaati setiap pemberian orang kat kita . Kita  sentiasa dapat ilmu , si pemberi dapat pahala yg berterusan . Alhamdulilllah ..






Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx