Skip to main content

SAKAT ORANG NANGIS



Assalamualaikum  beb ..

Jodoh .. ajal ..maut ..semua yang kita hadap ni  kita just mampu rancang je tapi resultnya Allah je yang tentukan.

Petang tadi aku dapat call dari member baik masa sekolah menengah . Suara dia  bercakap , aku rasa dia baru lepas menangis . Kejap-kejap suara tahan hingus jatuh kedengaran kat speaker phone aku .. hahaha

Wei beb kau nangis ek ? Hahaha pasal apa pulak ni .

Soalan aku nak korek rahsia dari dia .

Beb,kau ingat lagi tak bf aku masa sekolah dulu , yang asik kejar aku  ajak couple , dan lepas letih nak melayan ,aku terima dia jadi bf aku. Kau ingat tak?

Ooooooh ..Rizal yang pakai kereta satria o.5 tu ? Bukan  masa dia kejar kau tu  masa umur kita 16 tahun ke beb? Aku kenal sangat mamat tu , kan korang  still couple sampai sekarang  ?  Raya haritu kemain lagi korang datang beraya rumah aku kan ? Hahaha apahal doe dengan dia? Eksiden ke  ?

Tak ..dia sihat ,  dan kami baru je lepas break beb . Ermm

Laaaa..pehal doe ?? Dan nak masuk 5 tahun korang couple kot ,pehal  pulak boleh clash tetiba ni ? Sebelum ni aku respek giler doe kat kisah cinta korang sebab  setia bercouple sampai nak masuk 5 tahun !  Gadoh ke? Atau curang ke? Atau dah jemu ke? Hahaha share please


A ah beb .. masa aku kat kolej  ,kat Kelantan ni , dia kat Jb tu asyik sangat keluar dengan kawan perempuan dia . Bila aku tanya dia jawab kawan satu sekolah , then kerja ditempat yang sama lah , bila aku  call , dia cakap busylah , akhirnya kantoi bila aku chat adik dia kat wechat , then adik dia  cakap abang dia keluar tengok wayang  dengan perempuan tu . Aku tanya sejak bila abang dia  dah keluar dengan perempuan tu ? Kata adik dia sejak aku masuk  sambung belajar kat Kelantan ni . Lemah doe ..5 tahun aku  terima dia sebagai  kesayangan , sampai aku abaikan semua kawan-kawan  yang baik dengan aku semata -mata  aku tak nak dia cemburu . Aku nak hati dia tenang . Tak gelisah tanpa rasa curiga . Semua laman sosial aku pun cuma family aku dan family dia je yang aku add . Lastly ni hasilnya yang aku dapat .


** aku dengar suara dia menangis**


Beb !  Beb... please jangan nangis k .. listen here !  Allah tu maha adil . Sekarang ni awal -awal Dia dah tunjuk kat kau siapa Rizal tu ,k .. kau sepatutnya bersyukur sebab dia curang awal-awal ,kalau korang dah kawin dia buat perangai camtu ? Tak ke naya doe masa depan kau ?! Dah  la .. kau fokus study kau dulu beb . Kau fokus pada harapan mak ayah kau , kau balas jasa mereka dulu , kau kenang kasih sayang mereka dulu , nanti dah  keluar dari kolej , ada ramai lagi orang akan sayang kau doe . Masa tu hak kau just buat pilihan sebaik mungkin .  kau pun tak kurang hebat kan ? Muka ada iras -iras  pelakon hindi " Rani Mukerji "  hahahaha  chill ea beb .. market kau masih tinggi tu ...

Ah aku ..kalau part memujuk dah bijak dah sekarang ni . Hahahah pakar terapi lah katakan . Belajar terapi tubuh badan tapi mahir  dalam  terapi jiwa..ceh

Beb ..thanks ..oklah ,aku dengar pesan kau ni . Kau study apa doe? Dah macam pakar motivasi je aku tengok hehehehe .

Amboi kawan aku ni ,  sakat aku tak beragak la pulak . Haish ..

Aku kat sini study macamana nak jadi isteri solehah  , macamana nak bikin baby comel untuk datuk dan nenek dia , pastu kos aku ni kos  cari saham akhirat jugak la , sadokan jiwa supaya dapat tahan marah kalau suami minta izin nak kawin 1 lagi .. hahahahahah

Woii !! Tipu aku ea Mia !  mana ada kolej study macam tu ??

Hah ?? Takde ek??oooooh ingatkan ada kolej study kos tu...


Hahahahahaha  ... kami akhiri suara tahan hingus nak jatuh member aku tu dengan gelak mengilai ,macam hantu kesiangan pulak..ermm...



*** hahahahahaha

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx