VAPE HARAM DI JOHOR 1.1.2016

Alhamdulillah ..tu dia habak ang .
Akhirnya titah perintah sudah di keluarkan.
Para vaper kat Johor dah boleh buat pilihan.
Berhenti atau disaman!
Kalau degil jugak ,
Jawabnya bila nak vape on tu ,
Korang pergilah Melaka ke , Pahang ke.
Kalau area selatan ni bukan je Johor,
Singapura pun dah diharamkan .
Pada aku semua ni demi kebaikan rakyat .
Dah la vape tu kos tinggi .
Semua golongan usia nak try.
Buat nya  akan datang  harga perasa vape
naik tinggi lagi,
Macamana golongan bergaji rendah nak  terus hisap?
Macamana pelajar sekolah rendah nak hisap?
Macmana  akak2 glemer yg tak bekerjs  nak hisap?
Lainlah pengguna tu ,
Golongan yg ada duit berbilion dalam bank .
Hari2 hisap pun duit tak luak .
Tak adil kan  kalau kita salahkan orang ramai yg benci vape ni.
Tapi lihat  je pada diri sendiri,
Adil ke ?
 kalau masa dilahir kan ,
Allah bagi semua kesempurna pada sistem dalaman tubuh kita
Tapi malangnya  sebagai hambaNya ,
Kita suka suki merosakkannya?
Semata-mata nak ikut trend!!
Agak2 boleh paham tak ek maksud aku ni?
*fikir slowly*


Comments