MENU KRISIS EKONOMI

Perh ..idea baru nak cover kemelut krisis kewangan pulak ni beb !! Hahahaha mana dapat korang jangan tanya lah k .  Aku jumpa kat port baik punya ni tau . Mentang -mentang la aku tak pandai masak , ada pulak hamba Allah bagi idea ni ..hahahaha mace hare doe idea dia  . Jom baca


*CARA MEMASAK KULIT PISANG.


Kulit pisang daripada dibuang sayang dan membazir...boleh dibuat makanan ringan atau snek.

Caranya sebagai berikut:
SIAPKAN BAHAN-BAHANNYA, yaitu:
* Kulit pisang jenis apa saja (disarankan yang dah cukup masak dan berwarna kuning untuk menambah cita rasa),
* Air kapur,
* limau nipis,
* Tepung gandum 150 gram,
* Tepung sagu 50 gram,
* Telur puyuh 2 biji,
* Gula pasir
* Garam secukupnya.

CARA MEMBUATNYA:
* Kulit pisang direndam dulu dalam air kapur selama 24 jam,
* Setelah itu hiriskan.
* perah air limau nipis untuk menambah aroma wangi.

CAMPURKAN:
* Tepung gandum,
* Tepung sagu,
* Gula,
* Garam
* Telur puyuh.
* gaul sampai merata.
*Celupkan kulit pisang satu per satu ke dalam adonan,... goreng hingga matang.


Cadangan Utk sajian :
Jika dah cukup garing, sila dibuang saja kerana tak sedap kalau dimakan.
Monyet puuuun tak suka kulit pisang,takkan korang nak  makan juga?
Lagipun buat apa kulit pisang digoreng? Takde koje...hehehhe


Terima kasih kerana tekun   membacanya ....

Perh aku terkena siak hahahaha siot  aaaa !!

Comments