SAMBUNGAN SUSPEND 1

Beb ..
Lepas  aku dah sedar , pagitu , doktor ada panggil mama dan ayah kebilik doktor. Aku ditemani Fatin dan Along ( abag sepupu aku dari Singapura ) . Suka lah Fatin tu dapat melepak dengan along , sebab Fatin  sejak dulu minat kat along , tapi malangnya along dah ada gf dan nak tunang dah new year ni . Kata Fatin , biar ku simpan perasaan ini jadi kenangan aku * dengan muka poyo dia tu ,aku , dila jadi  tukang gelak je lah. hahhaha a Fatin memang suka buat lawak bodoh yg menampakkan dia macam bodoh , tapi orang lain tetap akan terhibur walaupun sikit.

Dik .. awak makan apa sey ? Tanya along perlahan .
Entah aa , orang pening masa lepas balik dari rumah Fatin tadi , orang ambil aa pain killer , masa tu ubat2 dalam stock tu terjatuh , orang ambil dua biji terus telan . tapi lepas tu orang tak ingat dah apa jadi.

Kau ambik ubat pain killer warna apa doe ? Nurse peribadi aku si fatin bersuara . setahu aku stock ubat kau , pain killer yg kau punya tu dah habis dah . Yang banyak  ubat demam dan ubat penenang je yang aku nampak  haritu. kalau vitamin semua dalam botol berbeza warna ,takkan kau  tak reti baca pulak bro??

Yeke beb dah habis ?? Dah tu pil warna hijau muda tu ubat apa? Aku mula was2.

Yang hijau biru muda tu ke?

A ah lah .. tu bukan pain killer ke ?

Pegh  !! Masakkk aaaa .. Fatin tepuk dahi berkali

Pehal  bro ? Along soal Fatin dengan muka serius

Sebetulnya tu pil stress untuk si "mangkok" ni aa .. ubat sendiri pun boleh lupa .bukan baru minggu ni makan ubat !! Kau tau kan , ubat penenang kandungan morfine dia  tinggil kalau yang warna hijau tu .tu paling power punya sengal !!! Padan aa dah macam orang mati , terkulai je kau Mia !! Grrrr ..nak mati ke doe ????

Ahh sudah , fatin marah aku .

So , adik salah makan ubat la ni ????

Aku  : sengeh tunjuk gigi

Fatin : tenung muka aku dengan muka tak puas ati !!!


Hahahahaha

Lepas mama keluar  dari bilik doktor , mama ada jumpa Fatin kat luar bilik aku . Aku ,ayah ,along masih  dalam bilik . aku tak tau apa yg mama dan fatin bincangkan , tapi lepas mereka selesai berbincang , mereka masuk kebilik ,aku dapat tengok wajah fatin murung. Aku tanya , why beb??

aunty pesan kat aku  " tak semua rahsia perlu dikongsi ,sebab rahsia itu hanya perlu disimpan sahaja .. and  onething ..gadget kau ,mama kau akan simpan semula buat masa ni.


**what ???ermm adoooyaiii ..ujian apa lagi kali ni **

Comments

anakjawe said…
rabun warna eah.. huhuu
Muhd Zaid said…
Yeye je salah ubat tu ..ke saja buat salah tu ??