Skip to main content

SUSPEND 1



Aku nak throw back kisah malam minggu yang lalu beb . Nak kata cerita lawak ,tak jugak ,nak kata sedih , taklah sedih mana ,nak kata  cerita seram ,taklah suspend mana. Tapi kira boleh la aku menang award kalau masuk anugerah skrin !


Bila call Fatin lepas dia balik kerja .masatu dalam jam 2 petang , dia cakap dia ontheway ke rumah aku. Aku pun siap-siaplah tunggu dia . Tak sampai setengah jam dia pun sampai. Aku cakap lepak rumah kau jelah beb . Rumah aku ramai orang . Family aku dari Singapura dan Muar datang bertandang . Diaorang habiskan cuti week end kat rumah aku , sebab semata -mata nak round shopping kompleks yang merata -rata kat bandaraya Johor Bahru ni.  Mentang-mentang la dolar Singapura lebih besar dari RM ..ermm kerek sey diaorang .


K..lepas Fatin ambil aku , aku ,fatin dan Dila adik fatin pun lepaklah port biasa kami. Kat buaian besi milik family fatin . Kat situlah aku melayan perasaan . Mengadu apa yg terbuku dalam jiwa aku selama ni. Fatin dan Dila adalah orang yg dah biasa jadi pendengar setia aku selamani. Selepas akak pergi , merekalah tempat aku melepaskan semua rasa . Nasiblah mereka tu semua rajin melayan .erm kalau tak , aku tak tau nak lepaskan perasaan kat siapa .

Lepas puas aku  bazirkan airmata sebab jadi mangsa gammer tu , lepas mata aku sembab , lepas puas aku mengadu kat kedua beradik tu . Fatin suruh aku rehat dlm bilik dia .  Dia cakap aku perlu rest . Nanti petang dia kejut kan dan hantar aku balik rumah. Aku ,Fatin , Dila akhirnya dibuai mimpi sesama .

Mimpi kami terhenti bila hp aku digegar dengan panggilan dari mama . Fatin jawab . Dia kata ' mia kat toilet aunty , kejap lagi keluar , saya beritahu dia '

Rupanya mama call suruh aku balik sebab aku keluar dah lama sangat katanya .  Lepas cuci muka , aku  pun siap nak balik . Yep Fatin yg hantar . Sampai rumah , semua family aku  melepak depan tv , ada yang keletihan sebab baru balik dari JPO , ada yang sedang sembang , ada yang layan hp , mama , nenek kat dapur .

Aku masuk bilik air nak solat asar , tapi Allah.. bendera jepon !! K..haram solat . then ambik air maneral 1 botol terus masuk bilik . Kepala aku rasa berat sangat ,mungkin terganggu tidur petang tadi kat bilik Fatin.  Atau nama lain ,tidur tak puas la ni..erm macam baby pulak.. adik E entah ghaib kemana . Aku dah tak ambil pusing dah sebab kepala aku pun rasa pusing . Bukak kotak ubat , cari pain killer , dengan kepala yang macam nak pecah aku keluarkan semua ubat . Terabur pulak kat lantai..ahh gasak ah . Aku pilih ubat sakit kepala yang biasa aku ambil ,yg jatuh bercampur kat lantai . Pilnya warna hijau cerah gitu . Aku telan 2 biji sekali gus .  aku baring sekejap ,niat nya lepas tu aku nak mandi tapi bilik air 3-3 full . orang sedang guna . K ..tunggu ..

Tak sampai 10 minit aku rasa melayang2. Nak bangun pun macam nak jatuh . Kepala aku dah ringan gila . Perh high doe ..pehal pulak ??? Lepas tu aku lupa apa jadi kat aku .

Sampai jam 1 am ..aku sedar aku dah kat ICU . Mama, ayah ,Fatin ,abang sepupu aku ada tunggu . Mama nangis , nenek nangis , ayah pandang aku dengan mata sayu..Aku tengok muka Fatin . Dia pandang aku tajam sambil buat isyarat mata seperti bertanya..

" ko pehal beb? "

Aku jawab entah ..




Nak tau ceritanya lagi..nanti aku sambung .. aku letih doe naip ..kau ingat aku robot ?






Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx