WARKAH BUAT AKAK



Asalamualaikum kak..

Selamat hari lahir..
Orang rindukan akak sangat-sangat saat ini.
Biarpun kali ni kita tak pergi celebrate birthday  akak macam tahun sebelum-sebelum ini tapi orang tetap akan  doakan ketenangan akak sama macam ketenangan masa kita sama-sama sambut birthday akak dulu.

 Alfatihah..

Kak..
kasih sayang ni akan kekal ada untuk akak.
Rindu ini masih kekal ada.
Nasihat-nasihat akak masih terngiang-ngiang dicorong minda orang ni.
kata akak:

jadilah seseorang yang bukan je di kenang sebab wajah yang cantik,  berperibadi baik,tapi jadilah orang yang akan dikenang sampai jasadnya sudah bersemadi dalam tanah.

 Orang masatu bodoh sikit..orang tanya akak.. apa contoh jasa yang dikenang tu?  Dah mati tu mati je lah.  Lelama orang ramai pasti akan lupa .

Tapi jawab akak:

Ajak dia buat baik. Kalau di dah memang orang yg baik.. pupuk lagi jalan kebaikan dalam dunia dia. andaikata dia tak nak ikut,  jangan putus asa,   cuba lagi dan andai berkali-kali mencuba , dia masih ditakuk yang serupa.. awak jangan hina atau marah dia,  jalan terbaik awak cuma perlu diam dan berdoa untuknya. Nanti jika dia dah sedar kesungguhan awak nak ajak dia buat baik,  biar masatu awak dah takda sekali pun,  dia tetap akan ingat kat awak..

Orang jawab selamba je..

 kalau berkali nasihat tak jugak ikut,  orang akan tinggalkan dia kak. .tu je lah cara orang ni. Dari orang menahan geram, sakit hati lelama jadi dendam pulak nanti..erm

But kata akak:

Terserah awak ,  awak sudah besar, akal makin banyak berfungsi,  buatlah mana yang awak rasa baik untuk awak dan  untuk semua orang..

Dan ketika orang ada buat nakal dengan kawan-kawan, akak ada  beleter kat orang jugak , kalau  tak silap masa tu kita dalam kereta milik akak,

Kata akak:

Memang remaja cuma sekali,tapi takkan dengan sekali seumur hidup tu awak nak rosakkan perjalanan hidup awak disepanjang perjalanan nya??Apa fungsi awak dilahirkan kat dunia ni kalau cuma untuk buat jahat???

Dengan angkuhnya  orang jawab..

Siapa suruh lahirkan orang kat dunia ni??!! orang pun tak mintak la!!

PAnggg !!!

Akak lempang pipi gebu orang ni kak!!  Sakit tau tak..
Tapi disebabkan masa tu orang  memang berkeras hati nak melawan cakap akak.
Sikt pun orang tak menangis.
Malah orang tenung  wajah  akak dengan  mata yang sebesar mampu .
Dan  akak yang menangis..  

Sedangkan orang  hanya mampu tahan marah,
Dan meninggalkan akak menangis sorang sorang dalam kereta .
Kak.. sekarang orang tak lagi rasa sakit kat pipi tu tapi orang sekarang selalu sakit dalam hati.


seyes kak..sakit sangat-sangat.. ermm


Comments