AKU MAKIN PASRAH



Guys..

Apa kau rasa bila kehadiran kau kadang tu macam di endah tak endah kan je oleh seseorang. Kau ada ke takda..serupa je pada dia. Aku kerap jadi mangsa situasi macam ni beb. Dulu mula kena aku  sedih la..marah la ..sentapla ..sekarang dah tak ! Agaknya jiwa aku dah kebal dengan situasi macamtu.

Sejak aku duduk ditempat baru ni. Masa aku memang limited untuk bersosial . Banyak masa aku habis kat aktiviti kolej . Aku tau , bukan masa nya sekarang untuk aku main-main .. dulu  kalau bosan aku tidur di class  .kalau rindu aku pergi toilet , cari hanphone yang aku sorokkan dalam toilet tu then cari kesayangan. 10 minit pun cukup! Lepastu belajar kelaut . ahh kacau. otak tak matang lagi kot. and now dah 21 tahun  then fokus aku dah lebih pada pelajaran . Pada paperwork yang tiap minggu kena buat . Dan kalau rindu ? Ofcos la aku cari kesayangan yang sama jugak . Tapi  malangnya  timing kami selalu lari . Aku free dia busy . Dia busy aku free .  dia free ..aku free ..kami gaduh ..ahh kacau  kerja . Sampai bila nak gini ek ?


What? baru couple dah gaduh ?kadang malu la jugak . macam la dah jadi laki bini  gayanya   . bytheway aku just kenangkan apa function aku datang dalam dunia dia. Tu sebab aku berani marah or tegur dia . Benda salah beb takkan aku nak biarkan dia terus-terusan buat salah . Yes or not? Apa salah dia ?

Ok cuba  bayangkan . aku ada class jam 8 am esok hari then aku adjustlah masa melepaskan rindu tu baik punya . tunggu punya tunggu  dia free ..tetiba dapat message ..

" awak ..saya nak tido sebab harini banyak hal saya uruskan . Nanti  jam sekian sekian kejut saya tau. "

Perh .. !!   Duduk tempat aku kejap beb ..apa kau rasa masatu ? bukan sekali tapi berkali ! Then bila aku wish goodnight nak tidur.. dia pulak pujuk aku ajak sembang . Sedarkah dia yang aku student yang perlu ada di kerusi class esok jam 8 am?  Aku tengok jam dah hampir 1am !  Allah huakbar ..gini rupanya menagih kasih pada manusia ek.  Makin diharap makin terabai . Ermm muhasabah diri beb .. fokus kasih sayang Allah lebih berbaloi .


Aku pernah luahkan resah jiwa aku  kat ' brother  macho '  admin group K.I.T.A  - kata aku .. aku dah mula  rasa TAK  berminat nak bercinta lepasni beb . Andai aku gagal lagi menyintai lelaki lepasni  .. aku akan fokus study ..study and study . then aku hanya meraih perhatian kasih sayang paling abadi . Iaitu kasih sayang Allah s.w.t .


Kata  brother macho - " jangan mia , jodoh ..ajal..maut semua tu kerja Tuhan . Kau tak boleh elak . sekarang ni kau kena kuatkan semangat . belajar sungguh- sungguh . Jaga diri elok-elok . Insya allah  kejayaan jadi milik kau. Jangan buat keputusan masa tengah marah . Tenangkan hati . "

Thanks brother ...aku sebak*

No comments: