AKU PERNAH KECEWA ?






Kamu bercinta jarak jauh kah mia? Kak Siti tetiba soal aku  petang tadi .

yep ! Kenapa kak ? Salah ke?  aku pandang muka kak Siti tepat.

Taklah..tapi  kamu tak risau ke bf kamu curang kat sana?

Hihihih aku gelak sambil masuk dalam bilik sambil diekori oleh kak Siti sebab kejap lagi kami dah nak solat maghrib berjamaah .

Kak .. ni tahun 2016 la kak . istilah curang takda lagi dah . Kehidupan sekarang manusia  banyak fokus pada cari duit , cari harta , cari amalan yang abadi . cukup simpanan , bincang dengan keluarga  . Cukup syarat .. nikah !  simple je kak . Istilah curang ni orang  zaman  raja bersiung boleh la amalkan .  sekarang ni mudah je kak . kalau pasangan kita ada orang lain . Jangan melatah ! Ok fine ! Lepaskan dia . Then bagi dia peluang dapatkan kasih sayang dari orang baru tu . then if oneday sampai satu tahap . Dia akan tau , apa bezanya  kasih sayang  insan pertama dia bercinta dengan kasih sayang orang yg baru dia suka . Masa tu baru dia tahu quality sebuah kasih sayang kak .


Lagi pun bercinta jarak jauh ni dapat elakkan pasangan dari melakukan dosa bercouple la kak . Banyak negetif dari positifnya . Better macam ni. ada masa kontak , takda masa kontak doa . Mudahkan kak?


Kamu pernah kecewa mia ?


Selalu dah kak .. 

No comments: