Skip to main content

KAU BANYAK HAL LAH










Petang ...

Dan hampir senja ditempat aku ni . Santai-santai lepak depan  rumah sewa dengan housemate . Sesekali mata melilau tengok  orang lalu lalang . Astagfirullah hal azim…


Mia ! Kau ni tak nampak bodoh ke luahkan semuanya diblog peribadi kau tu?? Someone asked me  tengahri tadi . masatu aku , dia sedang tekun  makan tengahari . aku senyum sambil pandang nasi dan lauk atas pinggan aku .

Bodoh ea ? Ooook .. kau tau tak beb . aku rasa lagi bodoh kalau aku simpan masaalah aku dalam kepala otak aku sorang-sorang. Lepastu  kalau aku luahkan pun kat  seseorang untuk dengar keluhan aku , orang bodoh mana nak dengar masaalah aku ? Selama aku hidup  ada dua orang je yg rajin dengar semua masaalah aku . Mereka ialah  aruah akak aku dan Fibo  - nurse peribadi aku. orang lain??? Haram ..

And now bila dua hamba Allah tu dah takda  dalam hidup aku . Aku lagi rasa bodoh bila pendamkan masaalah aku sendirian. So..selain aku luahkan kat Allah  pada setiap tahajjud . aku luahkan jugak pada tiap hasil kerja aku diblog tu .

Apa kamu rasa selepas meluahkan? well.. kak Siti nak juga ambil tahu rupanya.

Hihi ..saya rasa lega kak . saya tak perlukan feedback dari luahan tu tapi saya akan puas kak selepas meluah diblog tu. dulu aruah kakak saya selalu buat macam tu , tapi saya yang tak minat blogging . Saya anggap semua ni kerja bodoh !! Sia - sia !! Rupanya tak .

Sebabnya bila saya free . saya akan baca semula apa yg saya taip sebelum- sebelum ni . then saya pandang saya yg terkini .  Aku berubah kah? Aku  dapat kah apa yg aku tak dapat  buat sebelum ni? Apakah masaalah yang sama jugak kah aku ngadap harini?? So dari situ saya akan buat  perubahan demi perubahan yg positif dlm hidup saya ini kak. dan Alhamdulillah.. saya berjaya ubah hampir 80% saya yg dulu . Yang bersifat  negetif kepada manusia yg lebih kearah positif  .

Kau tak rasa malu ke Mia ? Orang baca apa yg kau rasa? Tanya someone tadi seakan tak puasati pada hasil idea aku diblog ni .


Malu ?? NO !  Apa nak malu ? Bukan aku buat maksiat dalam ni. Pada aku tiap yg aku taip diblog ni , aku nak pembaca ambil iktibar  . muhasabah diri . Kot dulunya dia degil macam aku . So dia dapat lah buat iktibar dari jalan cerita yg aku alami.  Contohnya soal perasaan aku dgn kesayangan aku . kenapa aku rindu tapi aku kerap pulak gaduh or sakat dia?  Aku cakap tu cara kami bercinta . cinta jarak jauh . tapi  pada orang lain mungkin tak . so  orang lain boleh ambil pendekatan yg positif juga  bila bercinta . Macam adjust masa . pahami masaalah pasangan yg masih belajar . Tolak ansur  . memahami . so dalam tak tersengaja  mereka kata


"-  eh ..aku dah sama macam bf budak nilah . aku buat gf aku sama macam bf dia buat dia - ermm kesiannya gf aku . lepasni aku akan pastikan gf aku tak derita macam budak perempuan ni rasa..- "


Nah !!  Dapat tak  dia punya kebaikan ada dalam tu . Harap-harap kau paham beb . Aku pandang someone tu . dia senyum pandang aku . kenyit mata .

" mia .. buat kan lah aku blog .aku tak pandai lah nak buat camane "


*ha????

Aku tutup muka pakai tudung - arhhh kacauuuuuu lah !! Aku dah nak buat  kerja dah ni ...ermmmmm  nanti-nanti lah aku busy aaaa ..

*aku bangun tinggalkan meja makan..

Mia !!! Mia !!!  tolong aa pleaseeeee ...Someone tu  merayu aku dan aku buat tak dengar.

K-baii~


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx