Skip to main content

WELCOME 2016 !!!

 Aku sambut new year ?? tahun masihi ? Yelah !! sebab tarikh2 itu la yang aku hadap hari2 . Tapi aku sambut bukan macam orang bukan islam sambut , aku sambut dengan azam yg positif je pada tiap awal tahun baru. Salah jugak ke ?? Hahahaha entah la nakkkk

Andaikata lah kat  Malaysia  ni , kita amalkan sistem  bulan hijrah , tahun islam ,  makanya aku dah tak pakai sistem tahun masihi ni dah . malangnya , ramai cakap jangan sambut la ,nikan tahun masihi . Tahun orang bukan islam , aku tak pernah anggap tahun masihi sebagai tahun baru . Pada aku Awal muharam tu la tahun baru aku ..ok..ok betul sangat la tu  . tapi  cuba sebutkan nama bulan2 dalam kalender tahun islam?

* krikk..krikk*


hahahaha  alahai anak omak ekau eh jang oiii ~ Nak masuk tahun 2016 pun ada petua doe , meh baca sini :
πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ† πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ†
10 Petua Memasuki Gerbang Tahun 2016
πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡

1⃣⏩ πŸ“š Ilmu.
Tingkatkan ilmu. Jadilah orang yang cerdik dan bermaklumat. Jauhi sifat bergantung dan percaya dengan maklumat yang tidak diketahui puncanya.

2⃣⏩ πŸ’΅ Rezeki.
Carilah rezeki yang halal. Elakkan sikap sambil lewa dalam mencari harta kerana daripadanya tumbuh darah daging kita. Kelak Allah tanya.

3⃣⏩ πŸ’Ά Infaq.
Kerapkan infaq harta, jangan takut papa. Itu bekalan sangat berharga di Akhirat sana.

4⃣⏩ πŸ“–Al-Quran.
Baca dan baca. Jangan tunggu bulan puasa. Kitab ini Allah bagi untuk kita, dampinginya sepanjang masa.

5⃣⏩ ⏰ Masa.
Isikan dengan perkara yang berkualiti. Masa yang pergi tidak dapat diganti, masa yang berbaki tidak tahu banyak mana lagi.

6⃣⏩ πŸ‘ͺ Keluarga.
Utamakan keluarga. Hargai ahli keluarga anda, insyaAllah bahagia.

7⃣⏩ πŸ‘¬πŸ‘­Silaturrahim.
Eratkan. Sengketa, jauhkan. Pasti umurmu bertambah, rezekimu akan mewah.

8⃣⏩ πŸ‘πŸΌ Manfaat untuk orang lain.
Lagi banyak anda memberi khidmat kepada orang lain, lagi banyak Allah beri kebaikan kepada anda, percayalah.

9⃣⏩πŸ™ Pemaaf.
Jadilah seorang pemaaf. Ia tidak sia-sia. Allah suka, orang pun suka.

10   Kesihatan.
 Jagalah kesihatan supaya senang beribadat dan tidak menyusahkan orang. Jaga pemakanan, banyakkan senaman.

πŸ‘€ YB Ust Shafie Ngah, Adun Bangi.

welcome 2016 !!!!

Copypaste !!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx