WELCOME 2016 !!!

 Aku sambut new year ?? tahun masihi ? Yelah !! sebab tarikh2 itu la yang aku hadap hari2 . Tapi aku sambut bukan macam orang bukan islam sambut , aku sambut dengan azam yg positif je pada tiap awal tahun baru. Salah jugak ke ?? Hahahaha entah la nakkkk

Andaikata lah kat  Malaysia  ni , kita amalkan sistem  bulan hijrah , tahun islam ,  makanya aku dah tak pakai sistem tahun masihi ni dah . malangnya , ramai cakap jangan sambut la ,nikan tahun masihi . Tahun orang bukan islam , aku tak pernah anggap tahun masihi sebagai tahun baru . Pada aku Awal muharam tu la tahun baru aku ..ok..ok betul sangat la tu  . tapi  cuba sebutkan nama bulan2 dalam kalender tahun islam?

* krikk..krikk*


hahahaha  alahai anak omak ekau eh jang oiii ~ Nak masuk tahun 2016 pun ada petua doe , meh baca sini :
πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ† πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ†πŸŽ†
10 Petua Memasuki Gerbang Tahun 2016
πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡πŸŽ‡

1⃣⏩ πŸ“š Ilmu.
Tingkatkan ilmu. Jadilah orang yang cerdik dan bermaklumat. Jauhi sifat bergantung dan percaya dengan maklumat yang tidak diketahui puncanya.

2⃣⏩ πŸ’΅ Rezeki.
Carilah rezeki yang halal. Elakkan sikap sambil lewa dalam mencari harta kerana daripadanya tumbuh darah daging kita. Kelak Allah tanya.

3⃣⏩ πŸ’Ά Infaq.
Kerapkan infaq harta, jangan takut papa. Itu bekalan sangat berharga di Akhirat sana.

4⃣⏩ πŸ“–Al-Quran.
Baca dan baca. Jangan tunggu bulan puasa. Kitab ini Allah bagi untuk kita, dampinginya sepanjang masa.

5⃣⏩ ⏰ Masa.
Isikan dengan perkara yang berkualiti. Masa yang pergi tidak dapat diganti, masa yang berbaki tidak tahu banyak mana lagi.

6⃣⏩ πŸ‘ͺ Keluarga.
Utamakan keluarga. Hargai ahli keluarga anda, insyaAllah bahagia.

7⃣⏩ πŸ‘¬πŸ‘­Silaturrahim.
Eratkan. Sengketa, jauhkan. Pasti umurmu bertambah, rezekimu akan mewah.

8⃣⏩ πŸ‘πŸΌ Manfaat untuk orang lain.
Lagi banyak anda memberi khidmat kepada orang lain, lagi banyak Allah beri kebaikan kepada anda, percayalah.

9⃣⏩πŸ™ Pemaaf.
Jadilah seorang pemaaf. Ia tidak sia-sia. Allah suka, orang pun suka.

10   Kesihatan.
 Jagalah kesihatan supaya senang beribadat dan tidak menyusahkan orang. Jaga pemakanan, banyakkan senaman.

πŸ‘€ YB Ust Shafie Ngah, Adun Bangi.

welcome 2016 !!!!

Copypaste !!

Comments