Skip to main content

ABILL AND AZZAN



Lunch time guys  ! But selera kawe dok mari lagi deh .hahahaha kecek kelate plop mu Mia ??  Ore johor nuh kecek kelate  burok bebeno !!  What the  Damn Damia  Hazirah ??!! Kikikih

Guys ..lepas Fatin lenyap dari dunia aku . Lepas aku dah duduk jauh dari Johor , aku hanya ditemani 2 orang manusia  bila aku on laman sosial . Mereka ialah Abill dan Azzan. By the way dua2 tu bukan nama sebenar guys . Mengamok mamat2 tu kalau aku petik nama mereka dalam  blog peribadi aku ni . Hahahahah dulik apa amokan dua manusia ni kalau aku nak petik pun kan??Kenapa aku rapat dengn diaorang ??


Ohyeaaa .. sebelum ni aku memang jarang sangat message mereka ,apatah lagi call . Maklomlah kan aku dah jadi girlfriend orang ,takkan nak tergedik dengan lelaki lain pulak. Mana power of my love kan?  But lepas Fatin  pergi dari dunia kami ini , mereka berdua ni hari- hari  tanya berita tentang Fatin . Kadang tu mereka lupa yang aku dah duduk jauh sangat dari Fatin , malah akulah  orang paling sedih untuk pemergian Fatin . Biarpun antara kami bertiga  ,hari2 berdoa agar ada keajaiban bakal terjadi .  rindu dia sangat-sangat guys.

Sebenarmya guys , kami memang  tak percaya atas berita yang kami terima pasal Fatin . Biar pun informer merupakan insan paling hampir dengan aku. Sungguh guys ..aku tak percaya dan masih belum percaya.


Abill .. kalau sembang dengan aku ,hanya sebut kebahagiaan dia dengn fatin. Aku paham bagaimana remuknya hati Abill bila dapat tahu Fatin dah takda . Hari2 doa tunggu Fatin send texts untuknya . Kadang aku baca ..sumpah guys ..aku nangis terus .. arghhh kenapa kejamnya dunia sekarang !!! Apa aku boleh buat ? Aku nasihatkan Abill

 "beb ..kita doa je aa agar oneday Fatin message kita . Aku rindu dia doe , aku rindu nak gaduh ,nak sakat dia , tengok dia merajuk . Kadang tu kurang ajar dia yang buat kita rindu  kan beb ? Lepasni jangan putus doa beb ,teruskan berdoa ,agar apa yang kita dengar tu bohong !! Aku nak kawan2 aku happy. Cukuplah selama ni aku tertekan dalam kasih sayang aku sendiri , janganlah kawan2 aku.."

" yelah Mia , aku dah cuba buat2 happy ni ,aku akan terus menanti Fatin ,sebab selama beberapa bulan ni , dia dah banyak bantu aku dengan nasihat2 dia ,dia dah banyak bagi aku kesedaran , dia dah buat aku tersenyum tiap kali pandang screen fon. Ye..jom sama2 doa "

Itu ayat Abill untuk tenangkan hati dia dan tenangkan aku ,then lepas tu kami dah jarang kontak sebab aku dah sibuk dengan kuliah . Cuba aku janji , bila ada berita tentang Fatin ,aku akan cari dia dan berkongsi dengannya.

Azzan !  Teman Fatin  yang sangat percayakan Fatin . Sebab selama persahabatan mereka berlangsung , Fatin la tempat dia melepas kan semua masaalah study . Sampaikan Fatin bagi gelaran hebat kat dia , budak muka* All out* . Hahaha aku pun tak tau lah guys apa benda yang dah dia all out kan . Mereka berdua je yang tahu la kan.  Persahabatan yang ikhlas memang sering diduga  guys ,dan Azzan telah diduga dengan macam2 dugaan . Bersungguh2 Azzan berusaha untuk selesaikan dugaan demi dugaannya tu ,tapi malangnya bila  dah settle ,Fatin pulak pergi sehingga ke harini.

Then bila aku cakap aku nak balik semula pada kehidupan aku yang dulu ,hidup tanpa lelaki , Abill dan Azzan marah aku guys . Mereka bersungguh2 merayu . Kata Abill

" mia , tolong lah mia , jangan tinggalkan kesayangan kau tu , dia syg kau doe,syg sangat2 ,aku tau doe ,dia niat baik dengn kau ,please mia ,tahanlah sikit dugaan ni eah?  aku dah rasa mia ,macamana deritanya kesayangan kau nanti bila kau pergi , aku yang baru beberapa bulan kenal Fatin pun dah  hampir nak gila jadinya ni , please ea beb? "

" Abill , keputusan aku kali ni muktamad , aku kena pergi .." itu ayat terakhir aku dengan Abill . Abill tak dapat ubah keputusan aku .

Manakala si Azzan  pulak

 " u dah fikir masak ke keputusn u ni? Dia sayang u  beb , cuma dia masih belum paham nak sayang u dengan cara apa ? macamana ? Bagi dia masa belajar  bercinta dulu lah beb , i tau u kebal ,  i memang tak pandai part cinta ni tapi i tau berpisah tu sakit sebab i dah pernah alami beberapa thun dulu , please beb , jangan pergi ,jangan buat dia risau ,  jangan buat  i  rasa  bersalah sebab tak pujuk u untuk dia "

" sebab i kebal lah beb , i bertekad  nak keluar dari lingkaran hidup dia , biar dia happy dengan dunia idaman dia tu . I takkan tarik balik kata2 i ni , lepasni mmg i akan pergi dari semua " ..jawab aku penuh yakin.

Azzan  :  "  u jangan  macam2 lah , fikir dulu . Jangan terburu2,  i xnak semua ni terjadi kat korang beb " .. please beb .."


Keputusan aku dah terpatri , tak boleh  diubah lagi . Thanks guys  ( Abill and Azzan )  sebab korang memang sayang kawan2 korang ,sebab tu aku respek giler budak2 Subang sejak dulu lagi bila sebut pasal "  ERTI SEBUAH PERSAHABATAN "  ..Dan  kerana persahabatan  itulah aku  rapat dengan  kelompok korang yang bermula dari STT dan bar  pantai . Hihi maybe lepas ni aku rindu  dua port korang tu . Ermm siyes rindu  aa :'(


Salam sejahtera keatas kamu ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx