Skip to main content

MUHASABAH DIRI


Morning guys ...

Pandang laut je da dapat pahala beb ..subhanallah ..pemurahnya Allah s.wt. kat kita hambaNya. Apa balasan kita pula atas nikmat - nikmat yg Allah beri? Aku terjumpa ayat dibawah ni. aku hayati satu persatu.. aku sebak beb..siyes sebak..

Allah itu Maha Adil. Setiap orang di antara kita tidak pernah dipaksa oleh Allah; Allah subhanahu wa ta'ala beri kita kebebasan.Kita tidak pernah dipaksa untuk beribadah.Kita tidak pernah dipaksa untuk menjauhi larangan Allah.Allah pun tidak pernah memaksa kita untuk memilih surga dan meninggalkan maksiat.Allah begitu adil hingga memberi kesempatan kepada hamba-Nya untuk memilih: baik atau buruk.Bersyukurlah jika Allah gerakkan hati kita untuk menjemput hidayah-Nya, dan alhamdulillah kalau ada di antara kita masih tetap memilih berjuang di jalan Allah.

Semoga kita dijadikan hamba yang senantiasa mendekatkan diri kepada Allah subhanahu wa ta'ala dan tak pernah luput mengucap syukur atas segala nikmat yang telah Allah berikankepada kita.Ingatlah selalu bahwasanya waktu akan terus berlalu, umur kita terus berkurang, dan kita semakin dekat untuk pulang kepada Allah subhanahu wa ta'ala, maka jangan pernah sia-siakan peluang amal shaleh.Karena masing-masing orang dari kita akan dihisab oleh Allahsubhanahu wa ta'ala; apa yang kita lakukan itulah yang akan kita temukan. Baik ya baik, buruk ya buruk.


Semua janji Allah pasti akan datang, sebagaimana Allah telah sampaikan dalam QS. Az-Zumar ayat 20 bahwa Allah tidak akan memungkiri janji(-Nya). Allah janjikan pahala, pasti Allah kasi.Allah janjikan surga, pun pasti akan Allah berikan.Maka dari itu, berdoalah untuk terus diteguhkan dalam perjalanan ini. Lillahi ta'ala

Salam sejahtera keatas kamu ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx