BLOG DAN OTAK AKTIF SEMULA

Benda ni orang dah jarang guna, dan kadang tu mereka letakkannya dilutut.

Petang guys... inilah petang khamis yang terakhir aku di negara ini . Lepas ni aku akan merantau lebih jauh . Aku sedar bahawa penghijrahan memang perlu dalam hidup untuk menaik tarafkan jati diri dan usaha. Baik usaha dunia serta akhirat. Aku dah kebal !


Kalau nak sempurna memang payah guys ,tapi jika nak jadi baik itu mudah. Abaikan  segala anasir jahat , banyaklah buat hal yang positif ,insya allah ,kau jadilah orang baik. But one thing korang kena tahu guys, tak semua orang baik itu baik. Maybe dia baik dengan kau,tapi belum tentu dia baik dengan Tuhannya. Maybe dia baik dengan Tuhannya,dengan kau, tapi belum tentu dia baik dengan ibubapanya,adik beradiknya dan jiran tetangganya.


Guys.. Allah bagi otak , akal fikiran. Gunalah otak korang tu 200% .  Sejujurnya aku lebih suka jadi hantu dari jadi manusia . Sehodoh- hodoh hantu dia sedar yang dia hodoh dan dia tak pernah nak bangga diri  dengan keistimewaannya yang boleh cilok-cilok kacau orang , tapi semolek - molek manusia , dah la sombong , malah pentingkan diri sendiri  dan selalu lupa bawa otaknya  bersama ketika  keluar rumah.


Cakap banyak letih

Naip banyak letih

So dengan rasminya blog ini aktif lepas cuti beberapa hari. And now ,jangan bosan baca post merepek aku ok.Aku akan bawa idea fresh dari gurun Sahara , di  Garisn khatulistiwa .


Haish ..-_-   Hahahahaha



Selamat sejahtera keatas kamu ..

Comments