KAWAN PADA AKU



Kalau org tanya siapa KAWAN  kau . Firstly aku akan jawab  , orang yg bukan  mama and ayah aku but when aku perlukan dia,  dia memang ada . Dia bukan aku cari bila aku susah . Dia bukan mahlok tuhan yang kerap aku kikis RM nya , tenaga keringatnya tanpa kenal erti belas kasihan . Dia tegur aku bila aku lalai , dia tarik tangan aku bila aku ditolak kegaung paling dalam dlm dunia aku sendiri . Dia akan sebak  bila aku cerita kisah sedih aku dan dia akan gelak tipu bila aku cakap aku bahagia .

KAWAN adalah orang yg kuat menipu aku bila aku sedih . Kononnya dia ada . Dia tgh happy ..  dia tengah bahagia , dia pun nak aku feel bahagia yg sama , padahal dia pun menitiskan air mata saat aku merintih kesedihan dipinggir telinganya . KAWAN aku selalu ada utk aku menumpang kasih sayang , utk aku menumpang bermanja , menumpang cerita suka duka dan dia juga yang menumpangkan aku  naik keretanya  bila hari hujan . Bila kau tanya lagi , aku ke  kawan kau beb? Aku akan jawab , aku tak nak jadi kawan kau lagi .. tapi aku nak jadi peneman setia kau sampai hayat aku disuruh berhenti dari aktif .



Mohon Allah selamatkan korang , kawan2ku




Comments

anakjawe said…
aamiin..