Skip to main content

MA ... NAK KAWEN



Hi guys ..

Kat sini 9.00 pagi , tapi kalau kat malaya sure dah jam 2.00 petang kan ? Sebabnya  jam  kat gadjet aku masih  ikut  waktu Kuala Lumpur .   So korang dah boleh agak dah kan aku dimana . pagi ni aku free  tapi  lagi 3 jam dah busy kot ,sebab ada program .






Tadi lepas breakfast , aku sempat called mama . Masa tu mama tengah busy urus budak ditaska .


Aku  : hello ma ,assalamuaalaikum

Mama : ye ..waalaikumsalam ,  awak kat mana tu ?

Aku  :  bilik ma ,baru masuk bilik ,tadi  pergi breakfast kat cafe.

Mama : oh , roomate  dah ada ?

Aku : belum , katanya esok ada  pelajar dari Turki nak daftar 3 orang ,maybe orang 1 bilik dengan budak Turki tu  kot. Haha namjahnam

Mama :  ohh ..apa pun hati2 ,jaga diri ,  jaga maruah kat sana  tau.

Aku :  baik  madam !  Hihihi  maaaa ...

Mama :  ye.. kenapa?

Aku  : maaaaa ... hihih

Mama  :  yeeeee ..awak nak cakap apa sebenarnya niii ..

Aku  :  maaa .. ermm

Mama  dah hangin  !  hahahaha

Mama : yeee.. cakap jeee.. awak nak apaaaaa .. eee budak ni karang , aaa

Aku  :  ma .. nak kawen  !!!

Mama  :  aaaa .. bagus2 , kawan sekolah mama  ada whatsapp tanya pasal awak . Kata dia  anak sulong dia dah umur 26 tahun  , tengah cari isteri .  sejak  study  , anak dia tu memang  takda gf , sebab dia tak suka couple2 ni ,kata ayah dia lagi ,ayah dia berkenan  dengan awak  .  mama  cakap ,kalau dah suka , silalah masuk meminang , dan anak mama  cuma ada dua ,kalau tak awak ,takkan dik E yg darjah 6 tu.  Awak nak kawen tak ??

Aku  : what  !!!!!???? Takda la ma !!  Senanya orang saja nak sakat mama tadi.. aaa , siapa nak kawen waktu sekarang ni ,  kan orang  baru setahun study , 2 course pulak tu  dan ada lagi 2 tahun  . Aaaa .. tak  nak aa  maaa  !!   Tak   nak kawen  lah !!  ermm...


Mama  :  hihihi  mama  tau awak ngusik mama kan . Yang  tergedik cakap pasal nak kawen la apa la tu kenapa?? . pasal  kawan mama tu pun sebenarnya , mama  saja  sakat awak . Hihihihih lain kali nak kenakan mama , jangan  bagi ayat nak kawen  tau . Aaaa .. memang makan tuan la  jawabnya .


Bhahahaha siut aaaa ... rupanya anak beranak kaki sakat . Addoiiyaiii... kering  doe darah aku  ,bila mama cakap , ada orang nak minang aku . Peh ..lepas ni tak buat hajat bodoh tu lagi lah .


Kawen ???  Ada orang ajak aku kawen sambil berlari , bhahahahah gilerrr  apa ???

Selamat sejahtera keatas kamu ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx