AKU BUKAN TAHU



Guys .. sebenarnya soalan atas ni bukan soalan budak sekolah yang angau nak tau mengenai cinta monyet mereka , tapi soalan ni aku dapat dari seorang kawan kelas atau aku sebut classmate . Dia lelaki arab  ,berusia 22 tahun . But soalan dia adalah dlm bahasa arab la kan , aku nak taip jawi susah la pulaknya.

Firstly bila diajukan soalan tu ,aku terkedu kejap . Sambil mata melilau kelas ,aku cuba cari jawapan yang betul2 boleh buat dia faham. Masa tu aku , dia ,  Zulaika dan Salwa sedang siap2 nak balik hostel kami.  Aku angkat kening kat Zulaika , kata Zulaika ' ten minutes'  maknanya kami akan stay lagi 10 minit lagi untuk  bagi jawapan kat mamat arab tu .  Nama dia Nasser . Err.. dengan ayat arab yang agak merangkak  , then bercampur aduk dengan b.i , aku terangkan  kat dia , apa itu cinta ?

Well .. cinta tu anugerah dari Allah untuk tiap hambaNya. Rata2 manusia dlm dunia ni , akan resah bila dah berusia tapi tak jumpa cinta. Tapi ada juga manusia yg cinta dah datang elok je kat depan mata dia , kukuh berdiri dengan megah dan dengan penuh kasih sayang , tapi apa dia buat ? Mereka abaikan je cinta tu dan akhirnya cinta itu pergi dengan sia2. Kejamnya !

Cinta hanyalah repetasi luka dalam cita rasa yang berbeza. Maka pada akhirnya, terluka itu biasa aje ..hahaha yep terluka akibat cinta itu benda biasa. Bak kata lessbie tempat aku tinggal dulu ..chill beb , benda tak boleh bawak masuk kubur , apa nak fikir sampai giler . Cinta je pun , mudah dia datang ,mudah jugak dia pergi , sayang macam nak mati ,kalau dah biasa  main curang , kena tipu la juga ,kena tinggal lah jugak . Hahaha  dari bercinta , kau buat karipap lagi bagus  la doe ,perut kenyang hati pun senang doe. Yezzaa aku masih ingat lagi kata2 tu.  Siapa ??  Ofkos la akak Fibo kita yg  empunya tu .. ermm rindu*

Aku ?  Cinta aku mahal . Sebab tu aku tak mudah jatuh cinta . Kalau aku dah sayang kat someone tu ,belum tentu aku cinta  dia . Ambil masa jugak doe ,korang ingat senang ek nak  dapat cinta aku ?? Hahahaha

Paling jilake guys .. bercinta bagai nak rak , plan  kawin dengan orang lain bhahahahaha  apa nak cakap lagi ?? Aku senang je jadi manusia ni,  aku lebih kepada perati je dulu ,layankan je dulu  apa kehendaknya dia , dia cakap itu ..aku cakap oook ..dia cakap ini ,aku kata ook jugak . Seriusly aku takkan bangkang punya lah kan ,tapi akan tiba 1 tahap ,  aku akan buat keputusan giler. Masa tu jangan cakap  aku giler k ,tapi keputusan aku lebih giler dari orang giler .

0k ..2 tahun  memang tak lama but dlm masa 2 tahun itulah macam2 keputusan aku boleh buat demi masa depan aku . Dan aku dah tekad , lepasni apa jua keputusan kepala otak aku ni , aku akan terima bulat2 .  Dari hidup serupa hidup segan tapi mati tak mahu ..ermm okla guys ,layan movie kat page fb ,  pensilkaca.com


Aaa  guys..kau tahu apa kata mamat arab tu bila aku baru nak keluar balik bilik ?  Zara ..cinta itu adalah ketika  anda ada  dihadapan mata saya  .hahahahaha mace hare deh si Nasser ni . Nak cia kan aku lah tu .grrr .. aku masih waras lagi la bhaii  tapi  esok lusa tak tahu la apa ceritanya , aku bukan tahu ...bytheway guys ... kikikih  kebal aku ada limit jugak 0k

Comments