BAGI DIA RUANG BUKAN PELUANG



Guys..hari cuti ni ,aku sempat lagi selongkar texts dari sesaorang..
Dan katanya..

Awak , saya perlu berubah ..Saya tahu awak sakit ..Saya minta maaf utk selama ni saya selalu sakit kan hati awak..Kalau awak nak tahu , saya sedar skrg ni saya semakin teruk , saya masih dlm bayang2 dunia ..Saya tak jumpa lagi mana haluan yang benar ..Saya masih lg terkapai2 mencari siapakah diri saya yg sebenar..Biarpun banyak org nasihat , saya ibarat plastik ..Kemudian saya salah kan balik org tu ..Biarpun ibu yg menegur , tapi saya masih buat .. Siapakah saya ??


Sayang . . . awak buat keputusan yg BETUL .. tinggal kan la saya, saya da tak mampu nak bahagia kan awak dgn diri saya ..Sedang kan diri sendiri saya takmampu jaga , apatah lagi awak ..Saya tahu niat awak baik nak tolong saya ..Selalu nasihat kan saya ,Selalu mengingatkan saya ,Tapi ..?Saya pernah cakap terima kasih ?tidak . . sbb saya ni manusia yang paling susah nak berubah ! saya ni degil !Saya dah berdoa dekat Allah , tapi saya masih saya yang dulu.Betul la apa yang awak bg saya sebelum ni , Allah tak dgr doa seorang perokok . .Bukan saje doa , nasihat org lain pun kekadang saya tolak , dan marah balik .


Sayang .. saya tahu awak ramai kawan dekat  tempat saya yg perhatikan saya , apa yg saya buat semua awak tahu . .Sebenarnye , saya mmg nak awak tahu apa yg saya buat . .Saya nak awak tahu perangai saya yang sebenar . .Beribu kali saya tahu pun yg awak tahu gerak geri saya , tapi ada saya kisah ? saya masih saya yg dulu ! Why ?

Sebabnya saya masih mencari diri saya yg sebenar ..Siapakah diri saya ?
Adakah suami awak kelak ? dengan diri saya dah semakin tenat !apakah layak saya  beristeri kan awak ? Saya perlukan mase lgi utk berubah , biar pun tiada orang nasihat . . Saya perlu cari diri sendiri ..

Saya nak jadi lelaki yg awak mahukan . . Beri saya peluang utk merubah diri . . Bila awak dah sedia dengan perubahan saya , awak cari saya . .Saya doa kan awak sihat sejahtera ..

Sayang . . belajar sungguh2 k . .biar pun doa saya tak diterima , takpe . . anggap la itu permintaan saya ..Saya nak awak tahu , saya takkan cri perempuan lain dah .. awak yg terakhir ..


Selamat sejahtera ke atas Kamu ..

Assalamualaikum sayang . .




Guys... aku bagi dia ruang utk kenali diri sendiri. Kerana  dia bukan milik aku , tapi dia milik Allah . Hidup matinya kerana Allah . Rezeki , jodoh  dia pun  ketentuan Allah . Aku ??? Aku hadir dlm hidupnya sekadar dipinjamkan oleh Allah  ,dan kini  semuanya telah terbang  semakin jauh ditiup  angin kenangan.

*Takbir*


Comments