Skip to main content

BAGI DIA RUANG BUKAN PELUANG



Guys..hari cuti ni ,aku sempat lagi selongkar texts dari sesaorang..
Dan katanya..

Awak , saya perlu berubah ..Saya tahu awak sakit ..Saya minta maaf utk selama ni saya selalu sakit kan hati awak..Kalau awak nak tahu , saya sedar skrg ni saya semakin teruk , saya masih dlm bayang2 dunia ..Saya tak jumpa lagi mana haluan yang benar ..Saya masih lg terkapai2 mencari siapakah diri saya yg sebenar..Biarpun banyak org nasihat , saya ibarat plastik ..Kemudian saya salah kan balik org tu ..Biarpun ibu yg menegur , tapi saya masih buat .. Siapakah saya ??


Sayang . . . awak buat keputusan yg BETUL .. tinggal kan la saya, saya da tak mampu nak bahagia kan awak dgn diri saya ..Sedang kan diri sendiri saya takmampu jaga , apatah lagi awak ..Saya tahu niat awak baik nak tolong saya ..Selalu nasihat kan saya ,Selalu mengingatkan saya ,Tapi ..?Saya pernah cakap terima kasih ?tidak . . sbb saya ni manusia yang paling susah nak berubah ! saya ni degil !Saya dah berdoa dekat Allah , tapi saya masih saya yang dulu.Betul la apa yang awak bg saya sebelum ni , Allah tak dgr doa seorang perokok . .Bukan saje doa , nasihat org lain pun kekadang saya tolak , dan marah balik .


Sayang .. saya tahu awak ramai kawan dekat  tempat saya yg perhatikan saya , apa yg saya buat semua awak tahu . .Sebenarnye , saya mmg nak awak tahu apa yg saya buat . .Saya nak awak tahu perangai saya yang sebenar . .Beribu kali saya tahu pun yg awak tahu gerak geri saya , tapi ada saya kisah ? saya masih saya yg dulu ! Why ?

Sebabnya saya masih mencari diri saya yg sebenar ..Siapakah diri saya ?
Adakah suami awak kelak ? dengan diri saya dah semakin tenat !apakah layak saya  beristeri kan awak ? Saya perlukan mase lgi utk berubah , biar pun tiada orang nasihat . . Saya perlu cari diri sendiri ..

Saya nak jadi lelaki yg awak mahukan . . Beri saya peluang utk merubah diri . . Bila awak dah sedia dengan perubahan saya , awak cari saya . .Saya doa kan awak sihat sejahtera ..

Sayang . . belajar sungguh2 k . .biar pun doa saya tak diterima , takpe . . anggap la itu permintaan saya ..Saya nak awak tahu , saya takkan cri perempuan lain dah .. awak yg terakhir ..


Selamat sejahtera ke atas Kamu ..

Assalamualaikum sayang . .




Guys... aku bagi dia ruang utk kenali diri sendiri. Kerana  dia bukan milik aku , tapi dia milik Allah . Hidup matinya kerana Allah . Rezeki , jodoh  dia pun  ketentuan Allah . Aku ??? Aku hadir dlm hidupnya sekadar dipinjamkan oleh Allah  ,dan kini  semuanya telah terbang  semakin jauh ditiup  angin kenangan.

*Takbir*


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx